شهردار زرند در دیدار با رئیس اداره ارشاد اسلامی:

هیچ زبانی را گویاتر , برهان تر و جذاب تر از زبان هنر نمی شناسم.

احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با  همراه جمعی از هنرمدان در نشستی  صمیمی با مهندس محمدی شهردار  زرند پیرامون مسائل فرهنگی و هنری شهرستان  به گفتگو پرداخت .

 

به گزارش صدای زرند،مهندس محمدی شهردار زرند با تقدیر و تشکر از حضوررئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندو هنرمندان عزیز در این نشست اظهار داشت هنرمندان شعبه ای از هنر خدایی را دارند و این مایه فخر و افتخار است برای هر کس این هنر را دارد . و در این میان فرهنگ و هنراز ارزش بیشتری برخوردار است .

 

منتخب شورای شهر زرند خطاب به هنرمندان  افزود : هیچ زبانی را گویاتر ، برهان تر و جذاب تر از زبان هنر نمی شناسم در این مقوله هنر شک نکنید چرا که اگر میلیاردها تومان هزینه کنیم اما اگر از کانال هنر نباشد یقیناً تاثیر گذار نخواهد بود و یکی از دلایلی که عدم موفقیت در معضلات و آسیب های اجتماعی هست همین است که از کانال هنر وارد نشده است چرا که فرهنگ نیازهای فکری انسان را تامین می کند و بر همین اساس چنانچه نظام تحقیق و آموزش و تبلیغ در جامعه درست سازماندهی نشود جامعه هم از لحاظ اقتصاد و هم فرهنگ دچار مشکل خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی شهرداری زرند در طول سال جاری عملکرد این حوزه را نسبتاً خوب و موفق آمیز خواند  و دلیل آن را ورود از کانال هنر بیان کرد . شهردار زرند اعلام نمود : سالن پلاتوی نمایش ( تماشا خانه )جهت برنامه های مختلف فرهنگی هنری آماده بهره برداری است و ما باید از این مجموعه فرهنگی اجتماعی استفاده بهینه را ببریم .

 

shahrdar ershad95922

 

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های خستگی ناپذیر شهردار زرند در راه اندازی اولین و بزرگترین پلاتوی نمایش ( تماشا خانه ) در شهرستان زرند که مایه مباهات و خرسندی برای هنرمندان زرندی است افزود : جامعه امروزی مطالباتش در حوزه فرهنگ بسیار بالا ست وبر همین اساس انجمن های هنری تشکل یافته و امروز همه انجمن های فرهنگی هنری راه اندازی و فعال هستند و شکی نیست این توسعه فرهنگ باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد .

 

رشیدی افزود : طی دوسال گذشته در حوزه فرهنگ رشد بسیار خوبی داشته ایم اما بدلیل گستردگی و پیچیدگی حوزه فرهنگ و هنربدون همکاری و مشارکت سایر سازمانها و نهادها نمیتوان بر مشکلات این حوزه فائق آمد چراکه ثمره‌ی‌ حوزه‌ی‌ فرهنگ‌ ، همفکری‌ اجتماعی‌ است‌. بنابرین ‌ فرهنگ‌ می‌تواند نظام‌ ارتباطات‌ جامعه‌ را توسعه‌ دهد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در ادامه افزود : برنامه های آینده این حوزه در طی سال جاری را  اجرای طرح رقابتی انتخاب پایتخت کتاب ایران، جشنواره موسیقی ، شعر مهتاب کویر و گرامیداشت یاد و خاطره فرهیختگان حوزه آفرینش های ادبی ، جشنواره استانی کاریکاتور در زرند ، برگزاری تالار گفتگو با حضور استاندار و جمعی از فرهیختگان ، برگزاری دومین جشنواره سالانه خوشنویسی ، برگزاری سمینار زرند شناسی در مبحث فرهنگ و تاریخ زرند ، آئین تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و هنری ، برگزاری هفته کتاب استان درزرند همراه با نشست های تخصصی ، برگزاری دومین جشنواره وب نویسی بیان نمود .

 

در ادامه این نشست هر یک از هنرمندان به نقطه نظرات ومسائل و مشکلات خویش در حوزه فرهنگ و هنرپرداختند.

 

انتهای پیام/