تعیین شهریۀ مدارس غیرانتفاعی متناسب با خدمات؛

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه های متفاوتی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که در استان کرمان قریب هزار و ۱۰۰ مدرسه غیردولتی وجود دارد، گفت: شهریۀ مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می دهند، متفاوت است. نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات ازجمله عوامل سهیم در تعیین شهریۀ مدارس غیردولتی است.

به گزارش صدای زرند به نقل از فردای کرمان، رضا رضایی افزود: شهریۀ این مدارس با توجه به آیین نامه و مواردی چون محل مدرسه، اجارۀ مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن های ورزشی و فوق برنامه ها مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی استان شهریۀ متفاوتی دارند، یادآور شد: اولیا می توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir مبلغ شهریۀ مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریۀ مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریۀ مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریۀ پیشنهادی را بررسی می کنند.

رضایی توضیح داد: ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریۀ پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست گذاری مدارس و مراکز غیر دولتی ارجاع می شود و در آن جا برای نرخ شهریه تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه والدین می توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانۀ مشارکت ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریۀ فوق برنامه درسی، شهریۀ مکمل و شهریۀ تابستانی رقم کلی شهریۀ مدرسه مشخص می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریۀ تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.