رئیس ميراث فرهنگی زرند خبر داد:

۳۰ جشنواره در تقویم جشنواره های ۱۴۰۳ زرند گنجانده شد

اولین نشست اعضای دبیرخانه ستاد زرند شهرجشنواره های ایران به ریاست محمد ایزدی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، در ابتدای این نشست، محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با ارائه گزارشی از جشنواره های سال گذشته از همت و همکاری فرمانداری و شهرداری و دیگر اعضای ستاد و بویژه فرماندهی انتظامی شهرستان قدردانی کرد و گفت: عوامل و دستگاه های متعددی منجمله بخشداران(شوراهای اسلامی و دهیاران) و شهرداران محترم شهرستان و دیگر دستگاه های اجرایی عضو ستاد در برگزاری جشنواره ها فعالیت می کنند که اصلا جزء وظایف روتین شده در ادارات نیستند منتهی برای شور و نشاط مردم و حمایت از فعالیتهای تولیدی خانگی و بومی با حداکثر توان ، مشارکت می کنند و میدانم حتی در سطح استان نسبت به تقدیر از این عزیزان بی توجهی می شود ولی ما امیدواریم دعای خیر مردم پشت سر این عزیزان باشد .

دبیر ستاد زرند شهرجشنواره های ایران در ادامه از برگزاری ۳۰ جشنواره و ۴ آئین مذهبی در ایام محرم و صفر خبر داد و افزود: برخی از جشنواره های امسال چند روزه خواهد بود و یک جشنواره بزرگ ملی به پیشنهاد مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان در شهریور ماه و در شهر زرند برگزار می شود که در آن از تمام اقوام و طوایف ایرانی سراسر کشور شرکت می کنند.

محمد ایزدی معاون فرماندار نیز با قدردانی از تلاش‌های اعضای ستاد گفت: خوشبختانه جشنواره‌های زرند در مسیر درستی پیش رفته و همکاری بسیار صمیمانه مردم به عوامل اجرائی باعث تداوم این جشنواره ها شد.

ایزدی سپس به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بحث مشارکت مردم در تولید و حمایت از تولید در بستر این جشنواره ها بخوبی دیده شده و ما بعنوان دستگاه اجرائی وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن این رویدادها را حمایت کنیم.

ایزدی افزود:نشاط اجتماعی، رونق اقتصادی، تشویق و ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری و ترویجِ فرهنگ اجتماع محوری با احترام به قوانین ، شرع و عرف مهمترین ویژگی هایی است که ما بدنبال آن هستیم.

محمدایزدی در ادامه خاطرنشان کرد تمام ظرفیت شهرستان برای برگزاری جشنواره ی ملی اقوام ایرانی با هدف معرفی فرهنگ ها آداب و رسوم قومیت ها و معرفی لباس های اصیل ایرانی در کنار شبهای فرهنگی را بکار خواهیم بست تا به بهترین نحو ممکن از تمام اقوام ایرانی میزبانی کنیم و هفته ی پر از شادی و نشاط برای مردم رقم بزنیم .

ضیاالدینی معاون فرهنگی منطقه انتظامی شهرستان نیز با ارائه گزارشی از جشنواره های سال قبل گفت: شخصا تمام این رویدادها بعنوان یک شهروند شرکت می کنم و ضمن اینکه به اهداف جشنواره‌ها توجه می شود باید روی معرفی و حمایت از هنرمندان زرندی بیشتر توجه شود و در کنار هنرمندان کشوری حتما فرصتِ دیده شدن هنرمندان شهرستان فراهم شود.

حمید گلستانی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: خوشبختانه تقویم جشنواره ها با رعایت مناسبت ها و حتی فصل‌ها تنظیم شده و ما سعی خواهیم کرد در تمام این رویدادها ، هنرمندان خود را در حوزه های مختلف معرفی کنیم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در پایان از آمادگی اداره متبوع خود برای برگزاری جشنواره بزرگ اقوام ایرانی خبر داد و افزود:در سایه ی تعامل ، همکاری و هم افزایی ما می توانیم بیشترین بهره را از این جشنواره ها ببریم.