پیام مصطفی طاهری زاده بخشدار مرکزی شهرستان زرند به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها

مصطفی طاهری زاده بخشدار مرکزی شهرستان زرند به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها پیامی صادر کردند.

به گزارش صدای زرند، متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

« وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاهَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ »

نهاد شورا که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد در واقع به فرایند واگذاری امور به مردم ، عینیت بخشید و به برکت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، دوچندان گردید.

تشکیل شوراهای اسلامی محور مشارکت مردم در اداره امور جامعه و نمادی از نقش بی بدیل مردم در عرصه آبادانی شهر و روستای خویش است .

اصل شوراها یکی از اصول مترقی قانون اساسی است که از آیات نورانی قرآن و احادیث پیامبر اکرم(ص) و سرچشمه های زلال آموزه های دینی و نگاه امامین انقلاب به مشارکت موثر مردم در همه ی شئون سیاسی و اجتماعی نشات گرفته است .

بی تردید شوراها بی واسطه ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند ، تمثیلی از احترام و اکرام به شخصیت و هویت مردم عزیز ایران اسلامی ، نهادی که مشورت را رکن رکین سلامت در تصمیم گیری و صلابت در اجرا می داند که جامعه را به سوی کمال و سعادت سوق داده و هر روز بیش از گذشته توسعه و بالندگی همه جانبه شهرها و روستاها را منجر می گردد.

اینجانب فرارسیدن سالروز تشکیل شوراها را به اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان زرند تبریک عرض نموده و از خداوند منان توفیق خدمتگزاری و عزتتان را مسالت دارم.

بخشدار مرکزی شهرستان زرند – مصطفی طاهری زاده