دشمن ایمان جوانان را نشانه گرفته است / بزرگترین دغدغه جوانان ما مشکل اشتغال است

دشمنان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و در راس آنها آمریکای جهانخوار در راستای تهاجم فرهنگی در خلال سال های اخیر شیوه های مختلفی را به کار گرفته اند که سست کردن پایه های ایمان جوانان نسبت به موضوعات دینی، اعتقادی و مذهبی و سوق دادن جوانان به سمت فساد و ابتذال، شهوترانی، استعمال مواد مخدر و… از نمونه روش هایی است که دشمن در این راستا به کار گرفته و از آنها استفاده می کنند.

 بمناسبت فرارسیدن سالروز آزادی خرمشهر و گرامیداشت اعیاد شعبانیه نشست بصیرتی و روشنگری اعضای شورای حوزه مقاومت بسیح باقرالعلوم (ع)  با حضور بسیجیان عضو این شورا در محل اردوگاه فرهنگی تفریحی سرتخت شهرستان زرند برگزار گردید.

 

IMG_4773به گزارش صدای زرند، در ابتدای این مراسم فرهنگی ستوان یکم پاسدار محسن یزدانی فرمانده حوزه مقاومت بسیج باقرالعلوم (ع)  ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز الخصوص شهدای فتح خرمشهر طی سخنانی ابراز داشت: آنچه امروز دشمنان و جهان استکبار هدف حملات خود قرار داده اند ایمان مردم است؛ این افراد ایمان مردم که عصاره فرهنگ اسلامی است را مورد هدف حملات خود قرار داده‌اند و دشمن سعی دارد با سست کردن ایمان جوانان که آینده‌سازان انقلاب و وارثان شهدا و ایثارگران هستند، اسلام و انقلاب را مورد حمله قرار دهند.

 

فرمانده حوزه مقاومت باقرالعلوم (ع)  تصریح نمود: دشمنان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و در راس آنها آمریکای جهانخوار در راستای تهاجم فرهنگی در خلال سال های اخیر شیوه های مختلفی را به کار گرفته اند که سست کردن پایه های ایمان جوانان نسبت به موضوعات دینی، اعتقادی و مذهبی و سوق دادن جوانان به سمت فساد و ابتذال، شهوترانی، استعمال مواد مخدر و… از نمونه روش هایی است که دشمن در این راستا به کار گرفته و از آنها استفاده می کنند.

 

وی تاکید نمود:  شناخت بهتر رسانه ها، آموزش مهارت های زندگی، ترویج گفتگوی کلامی در خانواده، تقویت اعتماد به نفس، استقلال فرهنگی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی و دشمن شناسی از مهمترین راهکارهای مقابله با تهدیدات بیگانگان است.

 

در ادامه برادر بسیجی ابراهیمی مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی حوزه طی بیاناتی اظهار داشت: بسیجی بودن حفظ تفکر و روحیه بسیجی ویژگی یک مسلمان واقعی است، کسی که باور راستین به اسلام و مبانی آن و به خصوص مذهب حق تشیع داشته باشد، همواره باید با تمام نیرو آماده انجام وظیفه در راه اسلام باشد. این وظیفه گاه در صحنه نبرد نظامی است و گاه سایر عرصه‌های اجتماع در مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است بنابراین نخستین وظیفه بسیجی در این عصر کسب آگاهی از اهمیت نبرد فرهنگی و درک موقعیت خطیر فرهنگ بسیجی است.

 

ابراهیمی با اشاره به نقش جوانان در سازندگی کشور تصریح نمود: امروز بزرگترین مشکل و دغدغه جوانان ما مشکل اشتغال است چراکه جوان، خواستار شغلی است که در سایه آن بتواند استقلال خود را در عرصه اقتصادی تامین کند و این برای او یک نیاز و در عین حال یک درخواست است. چه بسیارند مشکلات و نابسامانی هایی که از بیکاری و تنبلی ناشی می شوند.

 

ایشان افزود: جوان خواستار شغل است ولی نه هر شغلی، بلکه آن کار و شغل که در سایه آن حرمت و آبروی او محفوظ بماند. امروز مساله اشتغال جوانان، از دغدغه های فکری مسؤلان سیاسی و فرهنگی کشور است.

 

وی در خاتمه فراهم ساختن زمینه رشد استعدادها و ظرفیت های جوانان و پرورش آنها و حمایت از نیروهای خلاق، و متعهد در زمینه های فرهنگی و هنری و برنامه ریزی برای استفاده بهینه نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت همراه با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ارتباطی و تبلیغی را بهترین راهکار عملی در حل مشکلات موجود دانست.

 

شایان ذکر است در ادامه این نشست هر یک از اعضای شورا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای ماموریت های محوله بسیج در سال جدید پرداختند.

 

انتهای پیام/