در مراسم تحلیف سردفتران استان کرمان عنوان شد؛

سردفتری اسناد رسمی جایگاه خطیر و حساسی است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در آیین تحلیف جمعی از سران دفاتر اسناد رسمی گفت: جایگاه شغلی سردفتری، بسیار با اهمیت و خطیر است و پیش از تاسیس سازمان ثبت، ‌تصویب قانون دفاتر اسناد رسمی علما و مجتهدین، عهده‌دار این مسئولیت خطیر بوده‌اند.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، صبح امروز مراسم تحلیف برگزیدگان آزمون سردفتری اسناد رسمی با حضور سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

هاشمی با اشاره به نقش خطیر دفاتر اسناد رسمی در جامعه گفت: دفاتر اسناد رسمی، روابط حقوقی و اقتصادی افراد را تنظیم می‌کنند و به بهداشت قضایی جامعه و جلوگیری از بروز اختلافات، کمک شایانی می‌کنند.

او افزود: آیه ۲۸۲ سوره بقره به عنوان طولانی‌ترین آیه قرآن کریم، به ضرورت مراجعه به کاتب عادل برای ثبت معاملات و مراودات اقتصادی اشاره دارد و با توجه به این حساسیت جایگاه، تا پیش از تاسیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علما و مجتهدین عهده‌دار این مسئولیت بوده‌اند.

عضو دادگاه انتظامی سردفتران استان کرمان تاکید کرد: اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی باید منطبق با قوانین و شرع باشد و تلاطمات اقتصادی زندگی، نباید خدای ناکرده سلامت کار شما را تحت الشعاع قرار دهد.

وی در پایان ابراز کرد: نظارت مستمر و بعضا نامحسوس بر نهادهای تابعه در دستور کار جدی ماست و مواردی از قبیل تکریم ارباب رجوع، حُسن اجرای قوانین، سلامت اداری و رعایت تعرفه‌های مصوب در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج استان به دقت رصد می‌شود.