در میزگرد فرصت ها و تهدیدهای معدن و صنایع معدنی مطرح شد

حقوق دولتی معادن ۳۰۰ برابر شده است

مهدی بهرامی، مدیر عامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای است که فعالیت بخش خصوصی در صنعت فولاد به سختی انجام می شود و شاهد حمایت دولت نیستیم و حقوق دولتی معادن نیز ظرف ۱۰سال به ۳۰۰برابر رسیده است…

به گزارش صدای زرند به نقل از اقتصاد کرمان، میزگرد تخصصی نقش بخش خصوصی و اقتصاد رقابتی در توسعه پایدار دیروز در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی با حضور فعالان حوزه معدن برگزار شد. محورهای اصلی این نشست ارتباط تولیدکنندگان و دولت، تامین مواداولیه، انرژی، توسعه و تکنولوژی و اهمیت صادرات در محصولات معدن و صنایع معدنی بود. کارشناسان در این زمینه معتقدند چالش های اصلی حوزه معدن، انرژی، سنگ اندازی های قانون گذار در مسیر صادرات، نبود زیرساخت های لازم و افرایش بی رویه مجوزدهی است.

مهدی بهرامی، مدیر عامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای است که فعالیت بخش خصوصی در صنعت فولاد به سختی انجام می شود و متاسفانه شاهد حمایت دولت نیستیم.وی با بیان اینکه حقوق دولتی معادن ظرف ۱۰سال به ۳۰۰برابر رسیده است، اظهار کرد: سال۹۳ ما به ازای هر تن استخراج معدن ۱۷۰۰تومان به دولت پرداخت می کردیم و امروز این رقم به ۵۴۰هزار تومان رسیده است. از طرفی حق سهم دولت به ۵۰برابر رسیده است.

وی ادامه داد: در حالی هزینه های دولتی معادن افزایش سرسام آوری داشته که طی این مدت هزینه های تولید و همچنین بهای فولاد طی ۱۰سال، ۱۵برابر شده است.بهرامی با انتقاد از نگاه دولت به بخش خصوصی صنعت فولاد عنوان کرد: متاسفانه شرکت های بخش خصوصی با سیاست های نادرست در حال از بین رفتن هستند. علاوه بر این، قطع برق و قطع گاز در تابستان و زمستان شرایط را بغرنج کرده است. بهرامی خاطرنشان کرد: وقتی در کشور ما بازار آزاد وجود ندارد و حاشیه سود روز به روز در حال از بین رفتن است، بخش خصوصی از بین می رود یا در بهترین حالت در خصولتی ها ادغام می شود.