کشور در تولید بنزین خودکفا خواهد شد

امیری خامکانی می گوید: با به بهره برداری رسیدن طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس و همچنین سه فاز ستاره خلیج فارس به صادر کننده بنزین تبدیل می شویم.

Amiri-Zarandبه گزارش صدای زرند حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت وزیر نفت از اعضای کمیسیون انرژی مجلس برای بازدید از پالایشگاه ها گفت: با حضور وزیر نفت در کمیسیون انرژی بحث خودکفایی در تولید بنزین و سایر فرآورده ها بررسی شد و آقای زنگنه گزارشی از پالایشگاه ها از جمله ستاره خلیج فارس دادند و دعوت کردند که اعضای کمیسیون بازدیدی از این پالایشگاه داشته باشند که مورد استقبال همکاران قرار گرفت.

 

دکتر امیری اظهار داشت: با بهره برداری از فاز اول این پالایشگاه در تیرماه امسال ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو۴ به سبد بنزین کشور اضافه خواهد شد و در تولید بنزین کشور خودکفا می شویم.

 

وی افزود: پالایشگاه بندرعباس در سایر فراورده ها به جز بنزین از سال قبل به صادرات پایدار رسیده است و در بنزین نیز از تیرماه امسال از ۸ و نیم میلیون لیتر به ۱۲ میلیون لیتر در روز خواهد رسید که ۵۰ درصد این میزان بنزین یورو ۴ خواهد بود.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پالایشگاه خلیج فارس بندرعباس در ۳ فاز در حال احداث است بیان کرد: با راه اندازی این سه فاز ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ به سبد بنزین کشور اضافه می شود.

 

امیری تصریح کرد: با بهره برداری از فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس در بنزین کشور خودکفا می شویم و با بهره برداری از فازهایدوم و سوم این پالایشگاه و طرح توسعه سایر پالایشگاه ها به یک کشور صادر کنند بنزین تبدیل می شویم.

 

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته لازمه صادرات مهار مصرف بنزین و بالابردن راندمان پالایشگاه ها می باشد.

 

 

انتهای پیام/