همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در کوهبنان برگزار شد

همزمان با دومین روز از ماه محرم ‌همایش «شیرخوارگان حسینی» در حسینیه سید‌الشهدا (ع) شهرستان کوهبنان برگزار شد.

همزمان با دومین روز از ماه محرم ‌همایش «شیرخوارگان حسینی» در حسینیه سید‌الشهدا (ع) شهرستان کوهبنان برگزار شد.

 

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، همایش شیر‌خوارگان حسینی عصر دیروز با حضور جمعی از مادران و کودکان شیر‌خوار در محل حسینیه سید‌الشهدا (ع) کوهبنان به یاد فرزند شش ماهه اباعبدالله‌الحسین (ع) برگزار شد.

 
حجت‌الاسلام عباس جعفری در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری حضرت ابا‌عبد‌الله‌الحسین (ع) گفت: تعهد مادران و خانواده‌ها تعهدی حسینی و زینبی است، لذا آنان تلاش می‌کنند که فرزندانشان را از شیرخوارگی با نهضت مقدس امام حسین (‌ع) و زینب کبری (س) بزرگ کنند.

 
وی خاطر‌نشان کرد‌: مادران در حالی که فرزندان خویش را در آغوش گرفته‌اند و برای امام حسین (‌ع‌) و فرزندان شهیدش اشک ماتم می‌ریزند به دشمنان می‌فهمانند که بچه‌های ما از نسل امام حسین (‌ع‌) و آماده جانفشانی و شهادت در راه خدا هستند‌.

 
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد‌: خانواده‌ها که ولایت علوی را قبول کرده‌اند از همین الان مصمم هستند تا فرزندان خود را به گو‌نه‌ای تربیت کنند که سربازانی شجاع‌، بصیر‌ و دلاور پا به رکاب حضرت ولی‌عصر (‌عج‌) باشند و در روز‌گار غریبی شیعه و اسلام تا پای جان در برابر دشمن بایستند‌.

 
وی تصریح کرد: اگر روزگاری لشکر یزید فرزندان و اطفال امام حسین (‌ع‌) را در سرزمین کربلا مظلومانه با لب تشنه به شهادت رساند، امروز نیز دشمنان اسلام و مسلمانان در کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان‌، عراق‌، یمن و … بچه‌های مظلوم ‌و طفل‌های معصوم را ناجوانمردانه به شهادت می‌رسانند‌.

 
جعفری گفت: نهضت عاشورا و حادثه ‌کربلا درس مهمی به جهانیان داد و آن اینکه باید تا پای جان در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و حریم ولایت مقاومت کنیم و اگر لازم باشد بهترین عزیزان خود را فدا کنیم‌.

 
وی ابراز داشت‌: امروز دشمن پرچم سرخ حسینی و پرچم سبز مهدوی را دو سد محکم و خاکریز مقاوم در برابر خود می‌داند، لذا به طرق مختلف از جمله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در صدد است که جوانان را از اسلام‌، قرآن‌ و ولایت جدا کند.

 
جعفری اظهار داشت: بجاست که همواره وصیتنامه سیاسی الهی حضرت امام (‌ره‌)‌، آرمان بلند شهیدان همچنین منویات و فرمایشات گهر بار مقام  معظم رهبری را فرا روی خود قرار دهیم تا بتوانیم با عزت و صلابت در برابر دشمنان مقاومت کنیم.

 
امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: از جمله افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری همایش شیرخوارگان در جمعه اول ماه محرم در حسینیه‌ها‌، مساجد‌‌ و تکایای سراسر کشور است که به لطف خداوند این مراسم در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌گردد تا پیام نهضت عاشورا که اصلاح امت و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود را به گوش جهانیان برساند‌.

 
وی تأکید کرد: دشمنان که از این همایش بزرگ جهانی به وحشت افتادند در صدد هستند تا با توسل به حربه‌‌ها‌ی مختلف این مراسم را کمرنگ جلوه دهند، اما به لطف خداوند و عنایت ویژه سرور و سالار شهیدان این مراسم هر ساله با شور و هیجان بیشتری در حال برگزاری است‌.

 
انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند : نامجو کوهبنانی