بی سوادی در شهرستان زرند ریشه کن شود

با حضور حبیب الله خنجری فرماندار زرند، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند، صادقی زاده مدیریت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران ادارات و دستگاه ای اجرایی، شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان زرند در محل دفتر فرماندار تشکیل شد.

خنجری فرماندار زرند در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان زرند گفت: بی سوادی در شهرستان زرند ریشه کن شود.

 

 

جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان زرند

 

به گزارش صدای زرند، با حضور حبیب الله خنجری فرماندار زرند، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند، صادقی زاده مدیریت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران ادارات و دستگاه ای اجرایی، شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان زرند در محل دفتر فرماندار تشکیل شد.

 
در این نشست فرماندار زرند برگزاری این جلسات را در جهت پیشبرد اهداف نظام و توسعه آموزش و سواد آموزی دانست و گفت: خوشبختانه فعالیت های خوبی در طی مدت تشکیل این ستاد به انجام رسیده است که تعداد اندک افراد بی سواد در شهرستان مزید بر این ادعاست.

 

 

وی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه کن کردن بیسوادی و اجرای برنامه های گسترده در این زمینه تلاش همه جانبه ای را می پذیرد.

 
نماینده عالی دولت در شهرستان زرند از رؤسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا همکاری خود را در جهت ریشه کن نمودن بیسوادی در شهرستان به کار بگیرند.

 
حمید صادقی زاده مدیریت آموزش و پرورش نیز به بحث سواد آموزی اشاره کرد و گفت: بحث سواد آموزی در حال حاضر تا پایه سوم ابتدائی مد نظر قرار می گیرد.

 
وی با اعلام اینکه در حال حاضر افراد جامعه بین ۱۰ تا ۵۰سال باسواد هستند گفت: اساس سواد آموزی به حدی است که فرد بتواند بخواند و محاسبات روزانه خود را به انجام برسانند.

 
حمید صادقی زاده تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۵ اخذ گواهینامه، تمدید و اخذ جواز کسب به افراد بیسواد ارائه نخواهد شد و افراد باید حداکثر مدرک سوم ابتدائی خود را اخذ نمایند.

 
حجت الاسلام ابراهیمی نیز ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) به سفارش دین مبین اسلام در خصوص سواد آموزی اشاره کرد و گفت: اسلام دینی است که بیشترین تأکید را بر سواد آموزی و کسب علم داشته است و همواره مردم را تشویق به فراگیری علم می نماید.

 
وی افزود: دین اسلام کامل ترین دین است و اگر در خصوص سواد آموزی مشکلی وجود دارد از خود افراد است نه از اسلام.

 
شایان ذکر است در ادامه  هر یک از اعضا با ارائه گزارشی از اقدامات مجموعه زیر نظر خود در زمینه سواد آموزی به مسائل و مشکلات موجود پرداختند و در جهت رفع این موانع و مشکلات تصمیم گیری شد.

 

انتهای پیام/