جایگاه معلم استثنایی ، جایگاه ویژه و موهبتی از طرف خداوند است

با مناسبت روز جهانی معلولین مراسم تجلیل و بزرگداشتی با حضور جمعی از همکاران فرهنگی و دانش آموزان استثنایی زرند در سالن اجتماعات مام حسن مجتبی (ع) آموزش و پروش زرند برگزار شد.

با مناسبت روز جهانی معلولین مراسم تجلیل و بزرگداشتی با حضور جمعی از همکاران فرهنگی و دانش آموزان استثنایی زرند در سالن اجتماعات مام حسن مجتبی (ع) آموزش و پروش زرند برگزار شد.

 

 محسن رشیدی هماهنگ کننده مدارس استثنایی زرند

 

به گزارش صدای زرند ، محسن رشیدی هماهنگ کننده مدارس استثنایی زرند گفت: خدمات آموزش و پرورش استثنایی به هفت گروه از دانش اموزان شامل می شود.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم واحادیث معصومین در خصوص خدمت رسانی به معلولین و گرامی داشت این قشر معصوم جامعه را خواستار شد و گفت : جایگاه معلم استثنایی جایگاه ویژه و موهبتی از طرف خداوند برای کسی است که توفیق خدمت به این قشر معصوم را دارد.

 

رشیدی پیشرفت های مدارس استثنایی را مرهون تلاش ها وکوشش های مربیانی دانست که بهترین سالهای عمر خود را در راه آموزش و تربیت دانش آموزان صرف کرده اند .

 

 

وی عنوان کرد: خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی به هفت گروه آسیب دیده ؛ شنوایی،بینایی، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، چند معلولیتی، اختلالات رفتاری هیجانی، و دانش آموزان دارای مشکلات ویژه ارائه می شود.

 

 

هماهنگ کننده مدارس استثنایی افزود: خدمات آموزش و پرورش استثنایی در زمینه توان بخشی به دانش آموزان ،برنامه آموزش خانواده برای توانمند سازی والدین در جهت کاهش بار روانی از حضور فرزند معلول و پذیرش آن ،سنجش سلامت کودکان بد ورود به دبستان با ابزار های استاندارد ، ارائه خدمات به دانش آموزان تلفیقی دارای مشکلات بینایی و شنوایی مشغول به تحصیل در مدارس عادی ، بررسی صلاحیت آموزشی و هوشی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی ، ارائه خدمات ترمیمی پاره وقت به دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس عادی در جهت رفع مشکلات و جلوگیری از افت تحصیلی دانش اموزان ارائه می شود .

 

 

محسن رشیدی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۸ دانش آموز در دوره ابتدایی در ۶ مرکز در گرو ه های آسیب دیده شنوایی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی ۳۵ دانش آموز در دو مرکز متوسطه اول و در گروه کم توان ذهنی و ۴۲ دانش آموز در ۲ مرکز متوسطه دوم در گروه کم توان مشغول به تحصیل هستند.

 

 

که از این تعداد آموزشگاه ها ۳ آموزشگاه شهری یک مرکز در یزدان شهر ، یک مرکز در ریحانشهر و سه مرکز در دشتخاک ، سیریز و بها آباد خدمات لازم را به دانش آموزان ارائه می نمایند.

 

 

لازم به ذکر است در این جلسه مقاله ای توسط دانش آموزان نا شنوا ، بها الدینی قرائت شد و خانم قنبری دانش آموی که دارای معلولیت جسمی بود دکلمه ای قرائت کرد و نمایشگاهی از توانمندی های دانش آموزان در معرض دید کارکنان آموزش و پروش زرند قرار گرفت.

 

انتهای پیام/