خبرنگاران با صداقت اطلاع‌رسانی کنند

امام جمعه کوهبنان گفت: خبرنگاران مراقب تقوا و حدود الهی باشند و با صداقت در بیان حرف راست نیاز مردم و مصلحت جامعه را در نظر بگیرند.

امام جمعه کوهبنان گفت: خبرنگاران مراقب تقوا و حدود الهی باشند و با صداقت در بیان حرف راست نیاز مردم و مصلحت جامعه را در نظر بگیرند.

عباس جعفری

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل  مسجد حضرت امام خمینی (ره) با استناد به آیات و روایات مردم را به داشتن تقوای الهی دعوت کرد و اظهار داشت: در سوره اعراف خداوند می‌فرماید «اگر انسان‌ها مومن باشند و تقوا پیشه کنند، خداوند نتیجه اعمال آنها را برکاتی از زمین و آسمان قرار می‌دهد».

وی ادامه داد: کشاورزی و تجارت از جمله مشاغلی است که دارای برکت فراوان هستند، لذا اکثر انبیای الهی به شغل کشاورزی مبادرت داشتند و امام صادق (ع) می‌فرماید «کشاورزان گنج‌های مردم هستند که در زمین پاکیزه بذر می‌پاشند».

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: روز قیامت کشاورزان که از جمله مقربین هستند، بهترین مقام‌ها را دارند و جایگاه آنها نزدیک به اولیای الهی است، زیرا واسطه رزق و روزی مردم بوده‌اند و در آن روز از کشاورزان به‌عنوان انسان‌های با برکت یاد می‌شود.

جعفری تصریح کرد: به فرموده حضرت امام خمینی (ره)، کشاورزی محور اقتصاد است که باید به این حکم توجه شود در حالی که وضعیت آب در استان کرمان بحرانی است باید کشاورزی به بهترین نحو انجام شود.

وی بیان داشت: حضرت علی (ع) تاکید داشتند به کارهای تجاری بپردازید و توجه خاص به این شغل داشته باشید زیرا در این شغل بی‌نیازی است، لذا باید در تجارت از خداوند برکت بخواهیم، بر مردم آسان بگیریم، با مشتریان خشک و بی‌روح برخورد نکنیم تا بتوانیم مشتری را به خوبی جذب کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در تجارت از خریداران استقبال کنید با اخلاق خوب و روی باز آنها را مورد لطف خود قرار دهید، زیرا مشتریان وسیله ارتزاق شما هستند از طرفی در تجارت از قسم خوردن و دروغ پرهیز کنید تا شغل شما با برکت فراوان همراه باشد.

جعفری همچنین انتصاب مهندس یاسر محسنی را به‌ عنوان شهردار کوهبنان تبریک گفت و افزود: مردم و مسئولان باید نهایت همکاری را با شهردار و کارکنان شهرداری داشته باشند تا شاهد شهری زیبا و آباد باشیم .

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: ۱۷ مرداد روز شهادت شهید محمود صارمی به دست عوامل آمریکا و گروه منحرف طالبان در افغانستان است که به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است و قشر فعالی که مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد و برای اعتلای فرهنگ و اطلاع‌رسانی مردم گام بر می‌دارد .

جعفری گفت: خبرنگاران مراقب تقوا و حدود الهی باشند و با صداقت در بیان حرف راست نیاز مردم و مصلحت جامعه را در نظر بگیرند زیرا کاری سنگین و پر مسئولیت اما ظریف و شیرین را پیش روی دارند که جمعی در این مسیر به شهادت رسیدند.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: روز ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی است که این روزها شاهد پیروزی مردم صبور، مقاوم و مسلمان غزه در برابر دشمنان هستیم که دشمنان با خفت و خواری فراوان مجبور شدند با عقب‌نشینی، آتش‌بس را بپذیرند.

جعفری ادامه داد: مردم غزه با توکل به خدا در برابر دشمنان و رژیم صهیونیستی دفاع جانانه کردند در حالی که سران کشورهای عرب نه تنها از مردم مظلوم غزه حمایت نکردند بلکه به آنان پشت کرده و این ملت صبور را تنها گذاشتند، اما مردم بیدار دنیا به ویژه ایران اسلامی حمایت جانانه از مردم مظلوم غزه داشتند.

وی به ۱۵ شوال سالروز جنگ احد و شهادت حضرت حمزه و ۶۹ نفر از مسلمان در سال سوم هجری اشاره کرد و افزود: در این جنگ دندان و پیشانی نبی مکرم اسلام (ص) شکست و حضرت علی ( ع) فداکاری بسیاری انجام داد.

به گزارش صدای زرند؛ در آیین نماز جمعه کوهبنان توسط فرماندار، امام جمعه، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دادگستری و دادستان کوهبنان با اهدا لوح تقدیر از خدمات و فعالیت‌های خبرنگاران کوهبنان ازجمله خبرنگار صدای زرند تجلیل شد.

انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند : نامجو کوهبنانی