آغاز بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت با ۸۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از آغاز بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت در کمیسیون متبوعش خبرداد و گفت:‌این اساسنامه در قالب طرحی ارایه شده است ۸۸ ماده دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از آغاز بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت در کمیسیون متبوعش خبرداد و گفت:‌این اساسنامه در قالب طرحی ارایه شده است ۸۸ ماده دارد.

 

کمیسیون انرژی

به گزارش صدای زرند به نقل از ایرنا ˈحسین امیری خامکانیˈ گفت: کمیسیون انرژی سالها از وزرای نفت پیشین درخواست ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت را می کرد که به صورت لایحه ارائه شود، اما در نهایت این اساسنامه به صورت طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت از نظر مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بدون وجود اساسنامه هویت حقوقی ندارد، درباره علت تعلل وزرای نفت در گذشته در ارائه لایحه اساسنامه این شرکت گفت: احساس می شود ارائه اساسنامه این شرکت همانند بحث واگذاری ها است؛ همانطور که در زمینه واگذاری ها، بدنه دولت در واگذاری اختیارات و امکانات خود احتیاط می کند، در اساسنامه شرکت ملی نفت هم این مسئله دیده می شد به طوری که آنها احتیاط می کردند که این شرکت حوزه ای مستقل شود و دارای مجمع عمومی مستقلی باشد.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: به علت نداشتن اساسنامه شرکت ملی نفت،باید وزارت نفت مورد خطاب مجلس قرار می گرفت که این امر در مورد قوانین بودجه و برنامه پنجم توسعه وجود داشت و شورای نگهبان هم در مواردی به علت اینکه شرکت ملی نفت را فاقد هویت حقوقی می دانست طرح ها و لوایح را بر می گرداند.

وی همچنین گفت در صورت داشتن اساسنامه شرکت ملی نفت دارای هویت حقوقی شده و مورد خطاب قانون قرار می گیرد .

امیری خامکانی یاد آور شد:طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران با همکارای وزارت نفت تهیه شده و نمایندگان این وزارتخانه در جلسات طراحی حضور داشته و با کمیسیون همکاری می کنند.

انتهای پیام /