اداره میراث فرهنگی زرند پیشنهاد داد/

ساختمان بیمارستان سابق، موزه‌ی درمان شود

رئیس اداره میراث فرهنگی زرند از مسئولان درمان شهرستان خواست با توجه به اینکه ساختمان قدیمی بیمارستان سینا از قدمت بالایی برخوردار است،تبدیل به اولین موزه‌ی بهداشت و درمان استان،شود‌.

رئیس اداره میراث فرهنگی زرند از مسئولان درمان شهرستان خواست با توجه به اینکه ساختمان قدیمی بیمارستان سینا از قدمت بالایی برخوردار است،تبدیل به اولین موزه‌ی بهداشت و درمان استان،شود‌.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی زرند، “محمد اسلامی” با اعلام اینکه حفظ آثار و ابنیه های تاریخی نشان دهنده‌ی غنای فرهنگی و هویت برجسته ی ساکنان شهرستان است،گفت:بیمارستان قدیمی واقع در خیابان چمران زرند از جمله ی بناهای درمانی شهرستان است که پس از زلزله‌های ۹۶ از فعالیت دائمی بازمانده و پتانسیل این را دارد که به اولین موزه بهداشت و درمان استان و جنوب شرق کشور تبدیل شود.

وی افزود: شهرستان تاریخی و ریشه دار زرند با بلایای طبیعی بیشماری که در طول تاریخ با آن دست و پنجه نرم کرده بسیاری از آثار تاریخی اش نابود و اندکی هم که باقی مانده بود در مقطعی بدلیل جهل و ناآگاهی برخی مدیران از صفحه ی تاریخ محو شده‌اند.یخدان های زرند از آن جمله می‌باشند.

رییس میراث فرهنگی زرند با تاکید بر این مطلب که هر اثر تاریخی میتواند علاوه بر شناساندن سطح فرهنگی مناطق به هموطنان و حتی گردشگران خارجی ،به تولید ثروت و ایجاد اشتغال در بخش گردشگری منجر شود افزود:اجداد و نیاکان ما خاطرات تلخ و شیرین فراوانی از این ساختمان درمانی دارند و از مسئولان بخش بهداشت و درمان تقاضا داریم با حمایت از ثبت ملی این درمانگاه تاریخی،شرایط تبدیل آن به اولین موزه‌ی بهداشت و درمان در سطح استان را فراهم کنند.

متولی صنایع دستی و گردشگری با تجلیل از خدمات عوامل پزشکی در طول تاریخ شهرستان،گفت: در این شهرستان هم پزشکان حاذق و معروفی داشته ایم و هم ابزارآلات پزشکی قدیمی،اسناد و کتب تاریخی پزشکی وجود دارد که میتواند در این موزه نگهداری شود تا نام پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و حتی کادر خدماتی را برای همیشه در تاریخ جاودانه کنیم.

محمد اسلامی در پایان با اشاره به اینکه اداره میراث بعنوان متولی معرفی آثار تاریخی و حفظ و صیانت از این ابنیه ها می‌باشد،بیان کرد:این اداره به تنهایی و با بودجه ی بسیار ناچیزی که دارد امکان موفقیت در این عرصه را ندارد و از تمام مردم و مدیران دستگاههای مختلف تمنا داریم ما را برای رسیدن به این هدف فرهنگی و تاریخی یاری کنند.

انتهای پیام/