تور‌های مسافرتی، همراه با تزریق واکسن کرونا!

رئیس پلیس فتا استان کرمان با توجه به تبلیغات پیش فروش تور‌های مسافرتی به همراه تزریق واکسن کرونا در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با توجه به تبلیغات پیش فروش تور‌های مسافرتی به همراه تزریق واکسن کرونا در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش صدای زرند،  سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: مجرمان سایبری با ارائه پیش فروش بلیط تور‌های گردشگری ارزان قیمت به همراه تزریق واکسن کرونا به هنگام سفر در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، قصد  به طمع انداختن شهروندان را داشته و با این ترفند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

او افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی، اعتماد ثبت نام کنندگان در تور‌های گردشگری را جلب کرده و از آن‌ها می‌خواهند، پول بلیط سفارشی و یا هزینه واکسن خود را واریز کرده و متاسفانه هموطنان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار، هیچ گونه خدماتی مربوط به تور مسافرتی یا واکسیناسیون دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا بلیط تحویلی تور گردشگری به آن‌ها تقلبی است.

سرهنگ یادگار نژاد در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات پیش فروش تور‌های مسافرتی به همراه تزریق واکسن کرونا شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌ها با وعده پیش فروش تور‌های مسافرتی به همراه تزریق واکسن کرونا را نخورند.

او از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندند تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام/

منبعک باشگاه خبرنگاران جوان