رئیس‌جمهور روحانی:

پیک چهارم کرونا رخ بدهد، بسیاری از مشاغل تعطیل می‌شود / آمار ابتلای نوجوانان و جوانان نگران‌کننده است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما باید حداقل تا شش ماه آینده هم همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا واکسن برسد و واکسیناسیون انجام شود، گفت: «اگر رعایت نکنیم و وارد موج چهارم شویم یعنی باید بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شوند».

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما باید حداقل تا شش ماه آینده هم همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا واکسن برسد و واکسیناسیون انجام شود، گفت: «اگر رعایت نکنیم و وارد موج چهارم شویم یعنی باید بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شوند».

به گزارش صدای زرند، وی همچنین اظهار کرد: «آمار نگران کننده‌ای از ابتلای جوانان و نوجوانان در برخی استان‌ها گزارش شده که می‌تواند در آینده برای ما مشکل‌آفرین باشد».

روحانی درباره‌ی واکسیناسیون کرونا نیز توضیح داد: «در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است».

به گفته‌ی وی، سه واکسن «برکت»، «رازی» و «پاستور» در ایران در دست تولید است که سال آینده نتایج آن نهایی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه روند کاهشی کرونا معنایش این نیست که شرایط مطلوب است، افزود: « الان هم مرگ ۷۰ تا ۸۰ نفر باز هم زیاد است. یک وقتی ممکن است این رقم به چهار یا پنج نفر برسد و ما بگوییم این روند مطلوب شده اما الان چنین نیست و ما نباید به خاطر کاهشی شدن روند ابتلا پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کنیم و رفت‌وآمد خانوادگی و دروهمی‌ها را افزایش دهیم».

روحانی تاکید کرد: «اگر رعایت نکنیم این ویروس جهش‌یافته ممکن است ما را هم مبتلا کند و نگرانی جدید ما این است که در برخی استان‌ها افرادی در سن پایین هم مبتلا به کرونا شده‌اند. در حالی که قبلا بیماری بیش‌تر به افراد مسن مرتبط بود».

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما باید حداقل تا شش ماه آینده هم همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ادامه دهیم تا واکسن برسد و روند واکسیناسیون انجام شود، اظهار کرد: «اگر ما رعایت نکنیم و وارد موج چهارم شویم یعنی باید بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شوند».

وی افزود: «آمار نگران کننده‌ای از ابتلای جوانان و نوجوانان در برخی استان‌ها گزارش شده که می‌تواند در آینده برای ما مشکل‌آفرین باشد. بنابراین باید با همه توان تلاش کنیم تا وارد موج جدید نشویم؛ چرا اگر وارد موج جدید شویم مهار کردن آن برای ما سخت می‌شود».

وی ادامه داد: «تشدید نظارت‌ها راه جلوگیری از بروز موج جدید ابتلا است و باید از لحاظ فرهنگی به مردم تاکید شود و تبلیغات ادامه پیدا کند. تنها بیان مطلب در صدا و سیما، ‌روزنامه‌ها و در سایر رسانه‌ها کافی نیست باید در بخش نظارتی، نظارت را هم تشدید کنیم».

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در کشور، بیان کرد: «در زمینه‌ی واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی انجام شده است. در زمینه واکسن داخلی می‌توانیم بگوییم سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم و تا آخر بهار بخشی از آن‌ها به دست ما می‌رسد. این سه واکسن «برکت»، «رازی» و «پاستور» هستند که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و البته امیدواریم برخی از این‌ها در فصل بهار و برخی در فصل تابستان به دست ما برسد».

رئیس‌جمهور با اشاره به تحویل واکسن‌های کواکس به کشور نیز اظهار کرد: «تا آخر امسال هم غیر از کواکس، برای دریافت واکسن از جاهای دیگر تلاش می‌کنیم».

روحانی در پایان تاکید کرد: «در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است».

انتهای پیام/

منبع : فردای کرمان