مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی کرونا خبر داد

بازگشایی مشروط اصناف فقط در کرمان و سیرجان

آرایشگا‌ه‌های زنانه و مراکز آموزشی همچنان تعطیل هستند

به گزارش صدای زرند، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان از اخذ تصمیمات جدید ستاد استانی کرونا برای بازگشایی برخی اصناف خبر داد و گفت: این طرح شامل گروه شغلی دو در روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه می‌شود که به‌صورت آزمایشی در شهرستان کرمان و سیرجان اجرا خواهد شد. به گفته‌ی وی اصناف گروه شغلی دو در این دو روز مجاز هستند تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه فعال باشند. او اسامی این گرو‌های شغلی را نیز بیان کرد که در ادامه می‌‌خوانید.

عباس تقی‌زاده با اشاره به تصمیمات جدید ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا کرمان درخصوص بازگشایی‌ها، بیان کرد: در شهرستان‌ها شهربابک، رفسنجان، زرند، بافت و بردسیر به دلیل شرایط فوق‌حاد کرونا فقط گروه شغلی یک (ارائه‌‌کنندگان مایحتاج عمومی) می‌توانند فعالیت کنند و گروه‌های شغلی دو، سه و چهار اجازه‌ی فعالیت ندارند.

وی افزود: در شهرستان‌های کرمان و سیرجان، گروه‌ شغلی یک می‌توانند ۲۴ ساعته فعالیت کنند و گروه شغلی دو تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه اجازه‌ی فعالیت دارند اما گروه شغلی سه و چهار در این دو شهرستان باید تعطیل باشند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا کرمان خاطرنشان کرد: این مصوبه صرفا به مدت دو روز و به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و بعد از ارزیابی رعایت پروتکل‌ها، میزان موفیت‌آمیز بودن آن و همکاری اصناف که پایبندی آن‌ها به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ساعت تعیین‌شده بسیار ضروری است، نحوه‌ی ادامه یا توقف آن مشخص خواهد شد.

وی توضیح داد: گروه شغلی دو که اجازه دارند یازدهم و دوازدهم آبان‌ماه در شهرستان‌های کرمان و سیرجان تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه فعالیت کنند شامل پاساژ، مراکز خرید و مال‌های فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، کاهش زمان فعالیت شرکت‌ها، موسسات و انجام دورکاری، مساجد و مصلی‌ها، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی‌فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا (اغذیه‌فروشی‌، رستوران‌ها، آش و حلیم و مشابه)، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، فرش و موکت‌فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، خرده‌فروشی وسایل بازی و اسباب‌بازی در فروشگاه‌های تخصصی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، چاپ و فعالیت‌های خدمات وابسته به چاپ، تزئینات داخلی ساختمان، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی کالاهای تزئینی ساختمان، کادویی‌فروشی، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه‌فروشی‌ها، آتلیه و عکاسی‌ها، آژانس مشاوران املاک، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، قنادی و شیرینی‌پزی، مراکز فروش و عرضه‌ی خشکبار و آجیل می‌شود.

تقی‌زاده بیان کرد: گروه شغلی سه که باید تعطیل باشند شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، دورکاری ادارات دولتی و غیردولتی، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل‌ونقل عمومی درون شهری است.

وی با بیان این‌که برگزاری آزمون‌های عمومی ممنوع است، افزود: بر اساس تبصره‌های اعلام شده، مساجد و مصلاها، مجاز به برگزاری نماز یومیه و نماز جمعه با اولویت در صحن‌ها هستند و موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها نیز منوط به داشتن شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تایید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی محل اجازه‌ی فعالیت خواهند داشت.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا کرمان گفت: گروه شغلی چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و همایش‌ها، حرم‌ها، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، انجام دورکاری شاغلین گروه حساس، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه‌ی مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فردای کرمان