۲۹ سالگی دانشگاه آزاد اسلامی زرند/ از آغاز کار با یک کارمند تا فارغ‌التحصیلی بیش از ۵ هزار دانشجو

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند می‌گوید: امکان ورود به تولید ثروت از طریق سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور ارائه خدمات دانش‌بنیان، زمینه بهبود وضعیت مالی این دانشگاه را مهیا کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند می‌گوید: امکان ورود به تولید ثروت از طریق سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور ارائه خدمات دانش‌بنیان، زمینه بهبود وضعیت مالی این دانشگاه را مهیا کرده است.

به گزارش صدای زرند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند به‌عنوان نخستین، بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزش عالی قطب صنعتی جنوب‌شرق کشور کار خود را از ۱۲ شهریور ۱۳۶۹ به‌طور رسمی آغاز کرد تا بتواند از مهرماه ۱۳۷۰ با ۱۸۰ دانشجو در دو رشته زمین‌شناسی و روانشناسی در فضای اجتماعی زرند آن روز که نسبت به حضور یک مؤسسه آموزش عالی خوشبین نبوده و مقاومت‌های زیادی صورت می‌گرفت، فعالیت آموزشی ـ فرهنگی خود را آغاز کند.

استاد حاج علیمردان آل‌طه به‌عنوان بنیانگذار و نخستین رئیس دانشگاه کار خود را با یک کارمند و در ساختمان استیجاری آغاز کرد. پس از تلاش و رایزنی‌های متعدد با همکاری مسئولان شهری وقت ساختمان نیمه‌کاره‌ای از طرف مؤسسه خیریه سجاد در اختیار دانشگاه قرار گرفت تا کلاس‌های آموزشی در این محل تشکیل شود.

کار شبانه‌روزی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دانشگاه ادامه پیدا کرد تا از سال ۷۲ تشکیل کلاس‌های آموزشی دانشگاه به ساختمان حوزه علمیه منتقل شود.

اما این دانشگاه امروز با مجاهدت‌های بسیار در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار دارای ۲۶ هزار مترمربع فضای اداری، آموزشی و ۱۵ هزار متر مربع فضای سبز یکی از بی‌نظیرترین فضاهای آموزشی استان پهناور کرمان را دارد.

نتیجه تلاش ۲۹ ساله دانشگاه آزاد اسلامی زرند فارغ‌التحصیل شدن بیش از ۵ هزار نفر بوده که بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف تحصیلی از مدیران برجسته شهرستان، استان و افراد تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سرزمین مقدس اسلامی ایران است.

این دانشگاه به‌خوبی در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی گام برداشته و امروز نیز با برنامه‌های کاربردی آینده‌ای نویدبخش برای ایران اسلامی ترسیم کرده تا مردم فهیم و انقلابی‌مان آینده این کشور را بدون وابستگی به نفت و تهدید دشمنان قسم خورده خود تصور کنند.

سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند اکنون در دست یک مدیر زن قرار دارد. سمنبر میرزایی مرداد سال جاری حکم سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند را از دست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تحویل گرفت.

میرزایی با تشریح مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده و دستاوردهای این واحد دانشگاهی در سال‌های گذشته اظهار می‌کند: تغییرات متعدد در ساختار اداری براساس چارت انجام شد تا درباره چابک‌سازی سازمانی گام‌های مؤثری برداریم که از جمله این اقدامات می‌توان به بازخرید تعدادی از کارکنان برای کاهش هزینه‌ها براساس بخشنامه سازمان مرکزی اشاره کرد.

وی اضافه می‌کند: فراهم‌‌شدن امکان ورود دانشگاه به تولید ثروت از طریق سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور ارائه خدمات دانش‌بنیان زمینه بهبود وضعیت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند را مهیا کرده و موجب تکمیل اجرای پروژه‌های عمرانی، تداوم طرح‌های توسعه و بهبود مستمر ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و رفاهی باکیفیت به دانشجویان بیش‌ازپیش در دست اجرا خواهد بود.

به گفته میرزایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند برای خروج از وابستگی کامل به شهریه برنامه‌های اجرایی قابل قبولی در دست اجرا دارد که از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به احداث نیروگاه تولید انرژی خورشیدی با مجوز سازمان مرکزی اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی زرندمی‌گوید: اجاره گلخانه فعلی و اجرای گلخانه‌های متعدد آموزشی، تحقیقاتی در دانشگاه با توجه به ظرفیت‌های علمی و حضور اعضای هیئت‌علمی در رشته‌های مرتبط به کشت‌های گلخانه‌ای بدون نیاز به خاک به‌خصوص در مناطق کویری ‌مانند زرند که میزان بارندگی کمی دارد، الگوی مناسبی برای کشاورزان منطقه خواهد بود.

میرزایی یادآور می‌شود: با توجه به تغییر چهره زرند از معدنی به صنعتی، پیگیری تصویب رشته‌های جدید مرتبط با صنعت، معدن و جذب واحدهای فناور از برنامه‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی زرند است که می‌تواند به تبدیل رشته‌های آموزشی این واحد دانشگاهی به کاربردی ـ مهارتی کمک کند.

وی عنوان می‌کند: امضای قرارداد طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی خدمات مشاوره‌ای در حوزه سازه‌های پله‌ای معلق با اداره‌کل راه و ترابری استان کرمان و آغاز رایزنی برای انجام پروژه‌های دانش‌بنیان به‌منظور پژوهش و طرح‌های مقاوم آموزشی و مرتبط با صنعت در حوزه کارآفرینی به‌همراه امضای تفاهم‌نامه با اداره فنی‌وحرفه‌ای شهرستان زرند، امضای تفاهم‌نامه با اداره آب و فاضلاب شهرستان برای خدمات متقابل در حوزه آبخیزداری و یک حلقه چاه آب دانشگاه آغاز‌گر تحول شگرفی در حوزه رونق تولید قطب صنعتی جنوب‌شرق کشور خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی زرند درباره توجه به امور فرهنگی دانشگاه می‌گوید: بنا به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی، تحصیل باید با تهذیب همراه باشد؛ واحد زرند همگام با سایر واحدهای دانشگاهی سراسر کشور و اجرایی کردن بخشنامه آراستگی و شئون رفتاری تلاش خود را به‌کار بسته تا دانشجویان با فراغ بال بیشتری به تحصیل در رشته تحصیلی مورد علاقه خود پرداخته و محیط دانشگاه را محیطی کاملاً امن و متناسب با شئون اخلاق اسلامی ببینند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند در شرقی‌ترین بخش این شهرستان و در دامنه قله زیبای دوشاخ زرند واقع شده است. اکنون در این واحد دانشگاهی اکنون هزار و ۱۰۰ دانشجو از مقطع کاردانی تا دکتری مشغول به ادامه تحصیل هستند و ۴۴ عضو هیئت علمی تمام وقت همراه بیش از ۷۰ نفر مدرس مدعو کار آموزشی این واحد دانشگاهی را بر عهده دارند.

واحد زرند در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار دارای دو سالن مجهز ورزشی با همه امکانات مورد نیاز دانشجویان و مربیان در رشته تربیت بدنی، ساختمان اداری دانشگاه شامل دفاتر اداری، سالن آمفی تئاتر و سالن جلسات است.

خوابگاه دختران با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ دانشجو دارای امکانات رفاهی، سلف سرویس، مهمانسرا، ساختمان‌های آموزشی شماره یک و دو دانشگاه شامل کلاس‌های آموزشی، آزمایشگاه‌های روانشناسی، زمین‌شناسی، شیمی، فیزیک، بتن و کارگاه‌های جوشکاری و چوب همراه سالن‌های پراتیک پرستاری و کتابخانه ازجمله امکانات این دانشگاه است.

انتهای پیام/

منبع : آنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده