تأکید مدیرکل میراث فرهنگی کرمان بر معرفی سوهان زرندی

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: به‌صورت ویژه برای معرفی سوهان زرندی برنامه‌ریزی خواهیم کرد و باید تدابیری برای گنجاندن این سوغات ثبت شده ملی در سبد مسافران ریلی و هوایی اندیشیده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: به‌صورت ویژه برای معرفی سوهان زرندی برنامه‌ریزی خواهیم کرد و باید تدابیری برای گنجاندن این سوغات ثبت شده ملی در سبد مسافران ریلی و هوایی اندیشیده شود.

به گزارش صدای زرند، “فریدون فعالی” امروز در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های حوزه گردشگری این شهرستان با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری و کیفیت پروژه بزرگ خانه ایرانی در اسماعیل‌آباد اظهار داشت: افق روشن سرمایه‌گذار این مجموعه موجب امیدواری صنعت گردشگری در شهرستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به حجم قابل توجه اشتغال در حوزه صنعت و معدن زرند گفت: باید از ظرفیت به‌وجود آمده نهایت بهره‌برداری برای رونق گردشگری زرند را ببریم.

وی پس از بازدید از کارگاه تولید سوهان زرندی هم گفت: به‌صورت ویژه برای معرفی این محصول برنامه‌ریزی خواهیم کرد و باید تدابیری برای گنجاندن این سوغات ثبت شده ملی در سبد مسافران ریلی و هوایی اندیشیده شود.

فعالی تشکیل پرونده ثبت ملی چلوگوشت زرندی در میراث فرهنگی را ضروری خواند و گفت: باید از هر ظرفیتی برای معرفی آداب و رسوم محلی استفاده کرد.

“علی صادق‌زاده” فرماندار زرند وجود کارخانجات بزرگ صنعتی شهرستان را یک فرصت خاص برای فعالان گردشگری دانست و گفت: زرند در بسیاری از شاخص‌های مورد نیاز گردشگری از جمله امنیت، بهداشت و درمان، خانه‌های بوم‌گردی و جاذبه‌های متعدد از پیشتازان استان است.

“سیدمهدی قویدل” دادستان زرند بیان داشت: امروزه صنعت گردشگری به‌عنوان یک صنعت ویژه که با کمترین میزان سرمایه‌گذاری قادر به ایجاد اشتغال و رونق در این بخش است می‌تواند نقش بزرگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

وی تصریح کرد: به‌همین منظور هم دستگاه قضایی شهرستان ضمن اهمیت دادن به حفظ آثار تاریخی، حمایت قانونی از سرمایه‌گذاران و توجه به رونق صنایع دستی را یکی از وظایف خود می‌داند.

“محمداسلامی” رئیس میراث فرهنگی زرند اظهار کرد: زرند شهر ۱۰۰۱ جاذبه و پایتخت جشنواره‌های کشور است که برای افق ۱۴۰۰ خود تبدیل شدن به قطب گردشگری جنوبشرق کشور را هدف‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/

منبع : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده