خسارت خشکسالی به ۳۵ هزار هکتار سطح کشت محصول پسته زرند

فرماندار شهرستان زرند در نشست آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا شهرستانهای زرند و کوهبنان از خسارت خشکسالی به ۳۵ هزار هکتار سطح کشت محصول پسته زرند طی سال زراعی جاری خبرداد.

فرماندار شهرستان زرند در نشست آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا شهرستانهای زرند و کوهبنان از خسارت خشکسالی به ۳۵ هزار هکتار سطح کشت محصول پسته زرند طی سال زراعی جاری خبرداد.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان زرند، “حبیب الله خنجری” در این نشست اظهارکرد: قرار گرفتن کشورمان روی کمربند زلزله و به تبع آن شهرستان زرند با وجود بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت یکی از نقاط زلزله خیز با درجه خطر بالا زلزله در استان کرمان میباشد که این موضوع میطلبد در بحث پیشگیری و کاهش آثار خسارتهای مختلف در هنگام حادثه و وقوع بلایای طبیعی، اقداماتی از جمله آموزش و فرهنگ سازی های مربوطه با جدیت تمام پیگیری شوند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از خطر و بحران زلزله، بحران خشکسالی از مهمترین اولویتهای ستاد مدیریت بحران در شهرستان زرند است که این پدیده امروز به اولین اولویت و دغدغه مسئولین شهرستانی بدل شده است، گفت: نوسانات دمایی و خشکسالی های سال جاری به ۳۵ هزار هکتار سطح کشت محصول پسته شهرستان زرند خسارتهایی جبران ناپذیر وارد کرده که تولید پسته امسال حتی به بیش از ۵۰۰ تن هم نرسید و برآورد خسارت به محصول پسته شهرستان زرند طی سال زراعی جاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال است.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به مصوبه هیئت وزیران طی سال جاری در خصوص امهال سه ساله وامهای کشاورزی با توجه به خسارتهای جبران ناپذیری که به بخش کشاورزی وارد شد، از عملیاتی نشدن این مصوبه از سوی برخی بانکهای عامل انتقاد کرد و افزود: متأسفانه درحال حاضر ما شاهد تبعات اجتماعی زیادی در اجرایی نشدن این مصوبه بوده ایم.

خنجری از اداره کل بحران استان کرمان خواستار شد تا به طور جدی این موضوع را از مبادی کشوری پیگیری کنند تا بتوانیم جواب قابل قبولی را برای کشاورزان عزیز و خسارت دیده داشته باشیم.

انتهای پیام/