پس از زلزله دلخراش اسفند ماه سال 83 صورت گرفت؛

بازسازی و مقاوم‌سازی ۲۰ هزار واحد مسکونی در زرند

فرماندار زرند گفت: پس از زلزله اسفند ماه سال ۸۳ در این شهرستان تاکنون حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی بازسازی و بهسازی شده است.

فرماندار زرند گفت: پس از زلزله اسفند ماه سال ۸۳ در این شهرستان تاکنون حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی بازسازی و بهسازی شده است.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان زرند، حبیب‌الله خنجری با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه دلخراش زمین‌لرزه چهارم اسفند سال ۸۳ در این شهرستان اظهار داشت: زمین‌لرزه ۴/۶ ریشتری ساعت ۵:۵۵ دقیقه جمعه چهارم اسفند ماه شهرستان زرند ۶۱۲ کشته و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰  نفر مجروح بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه حدود ۸ هزار  واحد مسکونی بر اثر این زلزله به‌طور جدی آسیب دید، بیان کرد: علی رغم وجود گسل‌های زلزله‌خیز اما به‌دلیل مقاوم‌سازی بسیاری از واحدهای مسکونی پس از زلزله ۸۳، زمین‌لرزه‌های اخیر هیچ‌گونه خسارت جانی در پی نداشت.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به ایمن‌سازی واحدهای مسکونی، تجاری، آموزشی، فرهنگی و…. پس از زلزله سال ۸۳ در این شهرستان بیان کرد: اعتبارات قابل توجهی در بخش‌های مختلف هزینه شد به‌طوریکه تاکنون حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی بازسازی و بهسازی شده است.

خنجری مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اکنون حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در سطح شهرستان وجود دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبار و همکاری مردم مقاوم‌سازی شود.

انتهای پیام/