صدای زرند:

دومین نشست جشنواره خیرآباد زرند برگزار شد

جشنواره روستای خیرآباد با همت مردم روستای خیرآباد زرند و مالک خانه ی تاریخی ارجمند در این روستا برگزار شود که بر همین اساس دومین نشست برای هماهنگی ها و تصمیم گیری های لازم پیرامون این جشنواره صبح روز گذشته برگزار شد.

جشنواره روستای خیرآباد با همت مردم روستای خیرآباد زرند و مالک خانه ی تاریخی ارجمند در این روستا برگزار خواهد شد که بر همین اساس دومین نشست برای هماهنگی ها و تصمیم گیری های لازم پیرامون این جشنواره صبح روز گذشته برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، مهندس نورالدینی معاون فرماندار زرند با اشاره به نقش روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: فرصت مغتنمی که جشنواره ها برای معرفی توانمندیهای شهرستان بوجود می آورند را نباید دست کم گرفت و از دست داد.

 

محمد اسلامی رییس نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی در زرند هم گفت: بهانه خوبی است تا در این جشنواره از همه ی کسانی که در بازسازی و نگهداری یکی از زیباترین خانه های تاریخی استان همت گمارده اند قدردانی شود.

 

اسلامی افزود: طی احکامی که توسط فرماندار محترم امضا و ابلاغ شده کلیه برنامه های جشنواره بصورت مردمی انجام خواهد شد و دهیار روستا هم بعنوان دبیر اجرایی وظیفه سنگینی در برگزاری این جشنواره بر عهده دارد.

 

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: ویژگی خاص جشنواره روستای خیرآباد در این است که هم مردم و هم مالک مجموعه تاریخی خیرآباد با اشتیاق برای برگزاری جشنواره لحظه شماری می کنند.

 

اسلامی خاطرنشان ساخت: با پیگیری جناب دکتر امیری زمینه حضور مقاماتی از سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیران ارشد استان و تعدادی از مدیران کل براب بازدید از این بنای تاریخی در حال فراهم شدن است.

 

KheyrAbad Arjmandi SZ5423sd501 KheyrAbad Arjmandi SZ5423sd502

 

مهندس خالقی نماینده قانونی جناب آقای ارجمند مالک مجموعه تاریخی روستای خیرآباد هم گفت: باعث خرسندی است که این جشنواره در روستای خیرآباد برگزار می شود و ما در برگزاری آن از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهیم کرد.

 

خالقی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی به فعل در آوردن توانایی و توانمندی های روستاییان و این مسیر راهی برای رونق روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.

 

رسول نخعی دهیار این روستا هم گفت: پس از اعلام میراث فرهنگی برای برگزاری جشنواره در خیرآباد شور و شعفی وصف ناشدنی در روستا بوجود آمده است و همگی تلاش می کنیم میزبانانی شایسته برای میهمانان گرامی باشیم.

 

نخعی افزود: تمام تمهیدات لازم برای این اتفاق تاریخی در روستا اندیشیده شده است و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح موزه خانگی ارجمند و برگزاری بازی های بومی – محلی و نیز بازدید از بافت تاریخی روستا از جمله برنامه های این جشنواره می باشند.

 

حسن زاده بخشدار مرکزی زرند با اشاره به اهمیت آثار و جاذبه های روستایی در رونق اقتصادی گفت: بسیار خرسندم که قرار است این جشنواره در روستای خیرآباد برگزار شود. دهیار این روستا هم از جمله افراد توانمند و خوش ذوق است و یقین داریم جشنواره ای باشکوه برگزار خواهد شد.

 

لازم به توضیح است که این جشنواره قرار است که جمعه ۲۳ تیر ماه با حضور مسئولین شهرستانی و مقاماتی از سازمان میراث فرهنگی و مدیران کل استانداری در روستای خیرآباد برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/