رییس مرکز بهداشت زرند در گفتگو با صدای زرند:

۲ مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در زرند شناسایی شده است

عرب پور رییس مرکز بهداشت شهرستان زرند گفت: در حال حاضر هیچ مورد قطعی بیماری در شهرستان زرند نداریم اما ۲ مورد مشکوک به این بیماری شناسایی شده است که هنوز هیچ نظر قطعی در مورد بیماری این افراد اعلام نشده است.

از دیروز طبق اعلام برخی منابع خبری حدود ۱۰ مورد مشکوک و نیز ۱ مورد قطعی به بیماری تب کریمه کنگو در استان کرمان شناسایی شده است که بنا به اعلام این منابع خبری تعدادی از این موارد مربوط به شهرستان زرند بوده است.

 

tab kerime


“ماشاالله عرب پور” رییس مرکز بهداشت شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، در این باره بیان داشت: در حال حاضر هیچ مورد قطعی بیماری در شهرستان زرند نداریم اما ۲ مورد مشکوک به این بیماری شناسایی شده است که هنوز هیچ نظر قطعی در مورد بیماری این افراد اعلام نشده است.

 

وی افزود: این افراد علائم بیماری را داشته اند اما اینکه این علائم دال بر این باشد که این افراد به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا هستند هنوز مشخص نیست و افراد برای انجام آزمایشات و با توجه به کمبود امکانات درمانی شهرستان و برای رسیدگی بیشتر به کرمان منتقل شده اند.

 

عربپور با بیان اینکه این ۲ مورد مشکوک به بیماری، از بین دامداران و افراد که با دام سر و کار دارند بوده اند، افزود: این ۲ مورد از یک محل و یک منطقه در شهرستان نبوده اند و در مناطق متفاوتی از شهرستان زندگی می کردند که با توجه به اینکه هنوز به طور قطع نمی توان در مورد مبتلا بودن یا نبودن آن ها به بیماری نظر داد نمی توانم در مورد محل دقیق زندگی این افراد صحبتی بکنم.

 

وی همچنین با بیان اینکه چندین مورد مشکوک به این بیماری در دیگر شهرستان های استان نظیر بافت و شهربابک نیز گزارش شده است گفت: یک یا دو مورد نیز به طور قطعی در استان به این بیماری مبتلا هستند که فکر می کنم از اهالی شهرستان بافت می باشد.

 

وی با بیان تاریخچه‌ای از این بیماری اظهارداشت: این بیماری بیشتر در فصل بهار شیوع پیدا می کند بنابراین در این ایام رعایت نکات و اصول بهداشتی در کنترل این بیماری لازم می باشد و افراد باید گوشتی که خریداری می کنند حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند و از کشتار در منزل به شدت خودداری شود.

 

وی افزود: گوشت ها را به درستی و به صورت «کامل پخت» مصرف کنید و از مصرف خامِ جگر و امعاء و احشاء دام خودداری شود و از کبابی کردن جداً پرهیز شود. اگر مواردی در اثر گزیدگی توسط کنه روی بدن افراد باشد به هیچ عنوان توسط دست جدا نشود و با زدن چربی های گوناگون نظیر وازلین این کنه از بدن جدا می شود ولی اگر چنانچه این کنه روی بدن له شود احتمال اینکه از طریق تماس پوستی ویروس این بیماری به بدن منتقل شوند نیز وجود دارد.

 

انتهای پیام/