مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

راه اندازی واحد بوم گردی «پودنه» در روستای حتکن/ ایجاد کمپ گردشگری در روستای سرباغ حتکن

وفایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، در حاشیه بازدید از دهستان حتکن، گفت: ایجاد یک کمپ گردشگری در روستای سرباغ دهستان حتکن را در اولویت قرار خواهیم داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، در حاشیه بازدید از دهستان حتکن، گفت: ایجاد یک کمپ گردشگری در روستای سرباغ دهستان حتکن را در اولویت قرار خواهیم داد.

 

, استان کرمان, اطلاعات روستای حتکن, بیوگرافی دهستان حتکن, تاریخچه روستای حتکن, جاذبه‌های گردشگری کرمان, درباره روستای حتکن, روستای خالی از سکنه ایران, دهستان گردشگری حتکن, روستای حتکن, زرند, سایت دهستان حتکن, شهرستان زرند, صدای زرند, عکس های روستای حتکن, عکس های نوروزی دهستان حتکن, مشرق شهرستان زرند, دهستان روستای حتکن, دهستان حتکن, باب آب, ده قاضی, سوسفید, امرودیه, سرودان, سیلابخور, هیکوئیه, هوریک, مدبون, باب گهر, قطروئیه, سرباغ, سکوکان

به گزارش صدای زرند، ” محمود وفائی” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در یک برنامه غیر منتظره  وارد دهستان حتکن از توابع شهرستان زرند شد و به مدت یک شبانه روز  تمام ظرفیت های گردشگری در این دهستان را مورد ارزیابی دقیق قرار داد.

 

وفائی که در این سفر یک روزه بدون هماهنگی قبلی و به تنهایی  به حتکن سفر کرده بود، با طی کردن چند کیلومتر پیاده روی در بستر رودخانه ی زیبای حتکن و سپس با صعود به قله کوه آن دهستان که یکی از مرتفع ترین نقاط استان به شمار می آید، جاذبه های طبیعی و منحصر به فرد حتکن مورد بازدید قرار داد.

 

وی در این بازدید با اشاره به قابلیت های کم نظیر روستای حتکن و سرباغ حتکن و جذابیت های ده اصغر ریحانشهر به رئیس میراث فرهنگی شهرستان دستور راه اندازی هر چه سریعتر ۲ واحد بوم گردی در حتکن و سرباغ و نیز پیگیری جهت استفاده از امکانات موجود جهاد کشاورزی در این روستاها برای استفاده در صنعت گردشگری را صادر کردند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، در بازدید از روستای سرباغ حتکن، خواستار برگزاری نشستی با مدیران کل بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی استان و همچنین فرماندار و نماینده شهرستان زرند شد و افزود: ایجاد یک کمپ گردشگری در روستای سرباغ را در اولویت قرار خواهیم داد.

 

وی ضمن تقدیر از عملکرد واحدهای بوم گردی شاردون دشتخاک و گرگاک در جرجافک گفت: شهرستان زرند ظرفیت های ویژه ای در گردشگری طبیعی و معدنی دارد و حوزه گردشگری می تواند نقش و سهم بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند و اتفاقات خوبی در شهرستان افتاده و جا برای پیشرفت بیشتر وجود دارد.

 

وفائی در پایان از همدلی بین مسئولان شهرستان بعنوان یک ویژگی بزرگ یاد کرد و گفت: حضور نماینده ای پرتلاش و امام جمعه ای دلسوز و فرماندار خدوم و مجموعه ای از مدیران خلاق در این شهرستان، نویدبخش روزهایی درخشان در صنعت گردشگری زرند است.

 

لازم به ذکر است، که سفر مدیرکل میراث فرهنگی استان  از این حیث که اولین سفر و صعود یک مقام ارشد استانی به منطقه حتکن می باشد و دستورات کاری در همان نقطه و در همان روز شروع شد می تواند نشان دهنده اهمیت این حوزه در اقتصاد مقاومتی شمال استان قلمداد شود.

 

 

vafaei hotken 1

vafaei hotken 2

 

انتهای پیام/