سیستانی زاده مربی افتخارآفرین زرند:

برای موفقیت ورزش زرند باید کارخانجات صنعتی حمایت کنند/ زرند استعدادهای ورزشی زیادی دارد

روزگاری حضور مربیان غیربومی در فوتبال شهرستان زرند قند را در دل فوتبال دوستان آب می کرد و حالا زرند افتخار این را دارد که خود، مربی جوان و پرتلاشی به نام حمید سیستانی زاده در خود پرورش داده که در لیگ برتر کشور مربیگری می کند.

روزگاری حضور مربیان غیربومی در فوتبال شهرستان زرند قند را در دل فوتبال دوستان آب می کرد و حالا زرند افتخار این را دارد که خود، مربی جوان و پرتلاشی به نام حمید سیستانی زاده در خود پرورش داده که در لیگ برتر کشور مربیگری می کند.

hamid sistani footbal 2


به گزارش صدای زرند، در سال های اخیر هر چه که به جلوتر میرویم افت فوتبالی شهرستان زرند خصوصا از لحاظ تیمی و باشگاهی بیشتر محسوس می شود.

در زمان های نه چندان دور خصوصا در دهه ۸۰ شاهد تیم های پرقدرتی در شهرستان زرند بودیم که از آن جمله می توان به حضور چندین باره تیم شهرداری زرند در لیگ دسته سه کشور و حضور تیم های دیگر حتی تیم های روستایی زرند در لیگ برتر استان اشاره کرد.

اما پس از آن سال های نسبتا درخشانِ فوتبال زرند، دیگر شاهد تیم های زرندی در لیگ های معتبر کشوری که هیچ، حتی شاهد حضور در سطح برتر استان هم نیستیم و این باعث نگرانی و دلخوری فوتبال دوستان شهرستان زرند شده است که چرا به این روز افتاده ایم و چرا چاره ای اندیشیده نمی شود.

از وضعیت نامطلوب تیم های فوتبال که بگذریم اما در بخش استعدادهای فوتبالی همچون گذشته موفق بوده ایم و حضور چند بازیکن جوان و نوجوان در بهترین تیم های استان در لیگ های کشور، خود گواهی براین ادعاست.

اما آنچه که امسال برای فوتبال ما اتفاقی خوشایند را رقم زد علاوه بر حضور سیدرضا مهدوی بعنوان داور در مسابقات لیگ برتر کشور، حضور یک مربی جوان از زرند در لیگ برترفوتبال کشور با تیم جوانان البدر بندر کنگ بود.

روزگاری زرند، حضور مربیانی چون جلال چراغپور و مربیان مطرح استان را بخود می دید، حالا افتخار این را دارد که مربی‌ای از زرند در استانی دیگر آنهم در لیگ برتر کشوری مربیگری می کند و آن کسی نیست جز جوان سخت‌کوش و خوش‌آتیه «حمید سیستانی زاده».

در ادامه مصاحبه ای خواندنی با مربی موفق شهرمان حمید سیستانی زاده را بخوانید.

 

 

* آقای سیستانی زاده سلام، خدا قوت. ابتدا یک بیوگرافی از خودتان بگویید و بفرمایید که از کجا و چه تیم هایی فوتبال را آغاز کردید؟

 

عرض سلام وخسته نباشید.

حمید سیستانی زاده هستم، متولد ۱۳۵۸ در شهرستان زرند، دارای مدرک مربیگری A ازکنفـدراسیون فوتبال آسیا. بنده فوتبالم را از تیـم هلال احمر زرند شروع کردم و در ادامه به تیم شهرداری زرند پیوستم و در رده سنی جوانان ، امید و بزرگسالان برای این تیم بازی کردم، بعنوان بازیکن خاطرات خیلی خوبی با این تیم (شهرداری) دارم که میتوان به قهرمانی در لیگ برتر استان و حضور در لیگ دسته سه کشور در سال ۸۴ با تیم بزرگسالان اشاره کرد.

 

* چه شد که به سمت مربیگری رفتید و این حرفه را تاکنون در چه تیم هایی از شهرستان زرند تجربه کردید؟

از همان دوران اولیه که فوتبال بازی می کردم علاقه شدیدی به مربیگری داشتم بطوریکه همزمان با بازی در تیم بزرگسالان ، در تیم های پایه ای شهرداری هم مربی بودم. و در سال ۸۴ در اولین کلاس مربیگری که در استان کرمان برگزار میشد شرکت کردم .

به لطف دوستان عزیز در تیم های مختلفی در شهرستان زرند از جمله نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان شهرداری ، بنیاد، شهدای اسدآبادی، شهدای بهاباد و آراد که در مسابقات مختلف شهرستان، استان و کشوری فعالیت میکردند مربیگری کرده و مقام های متعدد شهرستانی و استانی در رده های مختلف کسب کرده ام که بهترین آن قهرمانی در مسابقات لیگ برتر استان در سال۸۸ با تیم خوب و یکدست شهرداری زرند می باشد که متاسفانه امروز دیگر نام و اثری از آن مجموعه فوق العاده و آن تیم نیست.

 

hamid sistani footbal 6

 

*امسال به باشگاه البدر بندرکنگ رفتید. توضیح مختصری در ارتباط با این باشگاه میدهید؟ و اینکه شما چگونه سر از استان هرمزگان و این باشگاه در آوردید؟

باشگاه فرهنگی ورزشی البـدر در ردهای سنی مختلف فعالیت دارد، این باشگاه دارای آکادمی آموزش فوتبال، تیم نونهالان، نوجوانان، جوانان ، امید و تیم پیشکسوتان می باشد و در آینده ای نه چندان دور، براساس برنامه ریزی و هدف گذاری های انجام گرفته، شاهد تشکیل تیم بزرگسالان این باشگاه خواهیم بود.

تیم های نونهالان، نوجوانان و جوانان البدر در لیگ برتر کشور حضور دارند و تیم امید نیز امسال در لیگ یک کشور حضور داشت که پس از صعود به مرحله دوم این رقابتها ، در چند روز گذشته به مصاف حریفان رفت و با لطف خدا و زحمت کادر فنی و بازیکنان، موفق شدند به لیگ برتر کشور صعود کنند.

این باشگاه دارای یک زمین چمن طبیعی تمرینی و یک استادیوم اختصاصی جهت برگزاری مسابقات با تمامی امکانت لازم (چمن طبیعی عالی، جایگاه برای تماشاگران، جایگاه ویژه، رختکن مجهز برای تیمها، رختکن مجهز برای داوران، سالن کنفرانس و اتاق تدوین، سالن وزنه، خوابگاه برای بازیکنان و مربیان ، سرویس ایاب و ذهاب بازیکنان به مدرسه و …) می باشد.

کلیه بازی های خانگی این باشگاه از طریق سایت باشگاه بصورت مستقیم پخش می شود و در کل یک باشگاه با کلیه امکانات لازم برای مربی و بازیکنان خود می باشد.

بنده به پیشنهاد سرمربی تیم جوانان البدر، آقای محمد خزاعی که همیشه نسبت به بنده لطف دارد به این باشگاه معرفی شده و پس از صحبت های انجام گرفته و عقد قرارداد با تیم جوانان بعنوان مربی در این باشگاه شروع به فعالیت کردم.

 

hamid sistani footbal 1

 

* وضعیت تیم جوانان البدر با توجه به اولین حضور در لیگ برتر چطور بود؟

اولین حضور تیم جوانان البدر در لیگ برتر همزمان شد با اولین تجربه من در لیگـ برتر و با توجه به صحبت های انجام شده با باشگاه دو هدف مشخص شده بود: هدف اول ماندن تیم در لیگ برتر و هدف دوم استفاده از بازیکنان بومی ؛ پس باید تلاش خود را دو چندان میکریم که بتونیم به اهداف باشگاه برسیم .

سختی کار از جایی شروع شده که فدراسیون بر خلاف هر سال، دوماه زودتر این مسابقات را شروع کرد و ما فرصت مناسب برای بالا بردن آمادگی جسمانی و اجرای کارهای تاکتیکی و هماهنگی بازیکنان را نداشتیم، پیش بینی می کردیم که کار سختی داریم اما سختی کار وقتی دو چندان شد که براساس قرعه کشی انجام گرفته باید سه بازی اولیه خود را بیرون از خانه بازی می کردیم که لطف خدا ، حمایت باشگاه و البته غیرت و تعصب مثال زدنی بازیکنان باعث شد از سه بازی اول خود هفت امتیاز کسب کنیم و این برای ما در ادامه فصل فوق العاده بود.

البته شرایط برای کسب مقام سوم مهیا بود اما با توجه به حساسیت بازی های تیم امید البدر، چند بازیکن جوانان را در اختیار این تیم قرار دادیم و چند بازی آخر فصل را بدون آنها برگزار کردیم و در پایان مقام هفتم لیگ برتر جوانان را از آن خود کردیم، البته لازم به ذکر است اختلاف تیم سوم تا هفتم دو امتیاز بود و بخاطر تفاظل گل کمتر نسبت به تیم های پنچم و ششم در رده هفتم جدول قرار گرفتیم.

 

* حضور در کلاس مربیگری A در چه حد روی کار شما تاثیر گذاشت؟

همین جا جا دارد از همه عزیزانی که برای حضور من و کسب سهمیه شرکت در این کلاس زحمت کشیدند تشکر نمایم ، واقعا اگر پیگیری ها و حمایت های این عزیزان نبود، امکان حضور در این دوره میسر نمی شد
و از طرفی با توجه به حضور چهره های شاخص فوتبال کشور مانند آقای کریم باقری، کلاس از سطح بالایی برخوردار بود، به شخصه نکات بسیار زیادی از این عزیز آموختم و این دوره با حضور چهره های شاخص دیگر نقطه عطف زندگی ورزشی بنده بود.

خداروشکر میگویم که توانستم در این دوره نماینده شایسته ای برای شهرستان زرند و استان کرمان باشم ، البته در امر مربیگری هنوز اول راه هستم و دنبال کسب تجربه لازم.

 

Sistani MorabiGari01

 

* با مشکل دوری از خانواده چگونه کنار آمدید؟ برایتان سخت نبود؟

بله سخت ترین قسمت کار من دوری از خانواده بود که واقعا جا دارد تقدیر و تشکر نمایم از همسرم که با تمام مشکلات موجود با این قضیه کنار آمد و در هر صورت یکی از بزرگترین مشکل مربیان همین هست که از خانواده دور هستند.

 

* برنامه شما برای فصل بعد مسابقات به چه شکل است؟

فعلا به دلیل دوری چندماهه از خانواده، بیشتر از هر زمان ممکن نیاز به استراحت و در کنار خانواده بودن دارم و فرصت کافی برای تصمیم گیری وجود دارد.

به لطف خدا و حمایت مسئولین و همکاران محترمم در باشگاه البدر نتایج درخشانی حاصل شد و فصل موفقی داشتیم و به نوعی امکان حضور مجدد در این باشگاه می باشد و شخصا هم خیلی دوست دارم که باز هم فرصتی پیش آید تا بتوانم در این مجموعه فعالیت کنم.

 

hamid sistani footbal 7

 

* آیا توصیه ای برای پیشرفت ورزش شهرستان زرند و خصوصا فوتبال دارید؟

با این فضایی که در زرند حاکم هست نباید خیلی به ورزش دلخوش بود! ورزش زرند دارای پتانسیل و استعدادهای بالقوه ای در همه رشته ها می باشد و مقام ها و افتخارات کسب شده در سالهای اخیر گواه این ادعاست اما با توجه به وجود بنگاه های اقتصادی و کارخانجات بزرگ در شهر، باید با یک برنامه ریزی مناسب و دقیق، ورزش زرند را به جایگاه اصلی خودش برسانیم ، چرا که ما از نظر استعدادی مشکل نداریم بلکه بزرگترین مشکل ورزش ما عدم حمایت مالی می باشد.

امیدوارم در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی و حضور ورزشکاران شهرمان در بالاترین سطح مسابقات رشته های خود باشیم.

 

* اگر صحبت دیگری باقی مانده است بفرمایید؟

جا دارد از همه عزیزانی که طی این مدت نسبت به بنده لطف داشتند و بنده را مورد حمایت خود قرار دادند تشکر و قدردانی نمایم که اگر بخواهم نام ببرم زیاد هستند، کسانی که همه جوره بنده را مورد حمایت قرار دادند. با تشکر از شما و همکاران محترمتان.

 

انتهای پیام/

منبع: صبح زرند