بخشدار مرکزی زرند:

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه داوطلبان شوراهای شهر و روستا الزامی است

حسن زاده بخشدار مرکزی زرند با اشاره به زمان ثبت نام داوطلبین از ۳۰ اسفندماه تا ۶ فروردین ماه، گفت: ارائه گواهی عدم سوء پیشینه داوطلبان شوراهای شهر و روستا الزامی است.

بخشدار مرکزی زرند با اشاره به زمان ثبت نام داوطلبین از ۳۰ اسفندماه تا ۶ فروردین ماه، گفت: ارائه گواهی عدم سوء پیشینه داوطلبان شوراهای شهر و روستا الزامی است.

 

entekhabat

به گزارش صدای زرند، “علی حسن زاده” بخشدار مرکزی شهرستان زرند با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس قانون انتخاباتِ شوراهای اسلامی شهر و روستا درخصوص شرایط انتخاب شوندگان، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد در هنگام ثبت نام الزامی است.

 

وی با بیان اینکه داوطلبان پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام خود را به روزهای پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند، افزود: داوطلبان به جهت سهولت در امر ثبت نام در زمان تعیین شده؛ می توانند در روزهای پایانی سال جاری در وقت اداری به بخشداری مراجعه و نامه درخواست سوءپیشینه را دریافت نمایند.

 

حسن زاده گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل ۲۵سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در هنگام ثبـت نام، از شرایط داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

 

وی در مورد شرایط تحصیلی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰خانوار و دیپلم برای روسـتاهای بالای ۲۰۰ خانوار، داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا۲۰ هزار نفر جمعیت و داشـتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای ۲۰هزار نفر جمعیت شرایط تحصیلی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر وروستا بیان شده است.

 

بخشدار مرکزی زرند گفت: کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک تحصیلی معافند.

 

وی افزود: داوطلبان باید این را مد نظر داشته باشند که اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند و تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.

 

به گزارش صدای زرند، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت سال آینده در سراسر کشور برگزار می شود.

 

بر اساس برنامه زمان‌بندی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ثبت‌نام از داوطلبین طبق تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون به‌مدت ۷ روز از سی‌ام اسفندماه سال جاری تا ششم فروردین ماه سال ۹۶ در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به‌عمل می‌آید.

 

انتهای پیام/