انتقاد نباید یک‌طرفه باشد / هر کس بر توهم آمریکا تکیه کرد شکست خورد

امام جمعه زرند گفت: هر کس بر توهم آمریکا تکیه کرد شکست خورد، ما نیازی به استکبار و آمریکا نداریم و اگر می خواهیم به پیشرفت دست پیدا کنیم باید اقتصاد مقاومتی را سر لوحه خود قرار بدهیم و دست از اختلاف برداریم و تمام احزاب سیاسی کشور چه اصولگرا و اصلاح طلب با وحدت و همدلی و هم زبانی با محوریت مقام معظم رهبری به پیشرفت کشور کمک کنند.

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه زرند با حضور همیشگی و پرشور مردم ولایتمدار این شهر و به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان زرند برگزار شد.

 

Ebrahimi1به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه جریان شناسی مردم زمان امیرالمومنین (ع) گفت: ما باید با الگوگیری از رفتار افرادی همچون عمار و مالک اشتر در مسیر یاری به ولی فقیه باشیم که امام صادق (ع) در مورد مالک فرمودند: “ایشان در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) رجعت خواهند کرد”.

 

امام جمعه زرند یکی از ویژگی‌های عمار و مالک را تولی دانست و گفت: عمار و مالک امام شناس بودند و تبعیت از امام  در تمام وجودشان  ملموس بود و ویژگی دیگر آنها امر تبری بود که آن‌ها در واقع دشمن شناس بودند و دشمن اسلام و امام را به خوبی می شناختند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در خطبه دوم با تقدیر و تشکر از  برگزاری برنامه پیاده روی در شهرستان از زحمات برگزارکنندگان این مراسم تشکر کردند و از حضور استاندار و مسولان در این مراسم قدردانی کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: جامعه نیاز به شادی حلال دارد و در روایات به تعدادی از کارهایی که سبب نشاط می شود اشاره شده است که پیاده روی صبگاهی باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی می شود.

 

وی با اشاره با قرعه کشی در پیاده روی بیان کرد: انسان ها برای مسایل با ارزشی که محدود است قرعه کشی می کنند. در اسلام هم اموری مهمی است که محدود است ولی ثواب زیادی دارد و در روایات آمده است اگر مسلمانان قدر و فضیلت آن‌ها را می دانستند در رسیدن به آن قرعه کشی می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در مورد برخی انتقاد هایی که پیرامون این برنامه وجود داشت گفت: بعضی افراد دلسوز انتقاداتی داشتند که باید گفت هر کاری که انجام شود در هر صورت نقایصی دارد ولی این موضوع دلیلی نمی باشد که بخواهیم کل کار را زیر سوال ببریم و باید انتقاد ما سازنده باشد و انتقاد نباید حالت انتقام گیری داشته باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: امیر المومنین علی (ع) می فرمایید “پیامبر اسلام هنگام عزیمت من به سمت یمن توصیه کردند که ای علی هیچگاه بدون شنیدن سخن دو طرف متشاکی قضاوت نکن و به قول معروف یک طرفه به قاضی نرو”، حالا اگر ما هم نقدی داریم فقط قصد نقد یک‌طرفه نداشته باشیم بلکه با شنیدن سخن طرف مقابل و با ارائه پیشنهادات هدف برطرف کردن نقایص را داشته باشیم.

 

امام جمعه زرند همچنین ایام دهه کرامت و ولادت امام رئوف را تبریک گفت و به گوشه ای از زندگی مادر بزرگوار امام رضا (ع) پرداخت.

 

امام جمعه زرند در انتهای خطبه دوم خود ضمن تذکر دشمنی آمریکا با اسلام ناب و جمهوری اسلامی ایران گفت: هر کس بر توهم آمریکا تکیه کرد شکست خورد، ما نیازی به استکبار و آمریکا نداریم و اگر می خواهیم به پیشرفت دست پیدا کنیم باید اقتصاد مقاومتی را سر لوحه خود قرار بدهیم و دست از اختلاف برداریم و تمام احزاب سیاسی کشور چه اصولگرا و اصلاح طلب با وحدت و همدلی و هم زبانی با محوریت مقام معظم رهبری  به  پیشرفت کشور کمک کنند.

 

انتهای پیام/