تولید شدن بنزن با خلوص بالا در مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند

مدیر مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند گفت: برای نخستین بار و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید بنزن با خلوص بالای ۹۷ درصد محقق شد.

مدیر مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند گفت: برای نخستین بار و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید بنزن با خلوص بالای ۹۷ درصد محقق شد.

 

banzen

 

به گزارش صدای زرند، “حسین متصدی زرندی” مدیر مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند با اعلام این خبر، افزود: پروژه تحقیقاتی امکان سنجی تولید بنزن با خلوص بالا از حدود شش ماه قبل با تلاش جمعی از کارشناسان و کارکنان این مجتمع آغاز و در خرداد ماه ۹۵ به ثمر نشست و بنزن با خلوص بالای ۹۷ درصد تولید شد.

 

وی با اشاره به انجام مطالعات فنی برای دستیابی به این محصول، تصریح کرد: در طراحی ابتدایی مجتمع، خط تولید بنزن جزء فرآیندهای تولید نبوده، اما بدلیل صرفه اقتصادی و بازار مناسب با اعمال تغییراتی در خط تولید بنزول و با رویکرد کمترین تغییر در فرآیند و کمترین هزینه ایجاد شده است.

 

وی افزود: به طور یقین این موفقیت حاصل همکاری کارکنان واحدهای مختلف این مجتمع می باشد.

 

بنزول خام یکی از محصولات حاصل از پالایش گاز در مجتمع کک سازی و پالایش قطران بوده که حاوی ترکیبات متعددی از قبیل بنزن، تولوئن و زایلن می باشد و با توجه به اینکه بنزن یک ماده ی اولیه ارزشمند در صنایع و با کاربردهای بسیار است و از آنجا که ماده اصلی بنزول خام، بنزن می باشد، پس از شبیه سازی واحد استحصال بنزول  در نرم افزار HYSIS و اعمال تغییرات مهندسی در کنترل فرایند، تولید بنزن با امکانات موجود فراهم شد.

 

این پروژه تحقیقاتی برگی زرین از افتخارات مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و اهداف بلند این مجتمع محسوب می شود.

 

انتهای پیام/