اختصاص دو هکتار زمین دانشگاه آزاد اسلامی زرند به کشت زعفران

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زرند بیان داشت: زمینی به مساحت دو هکتار به صورت آزمایشی به کشت زعفران با شیوه های نوین کشاورزی کشت و از شیوه های نوین آبیاری نیز در این راستا کمک گرفته شده است تا در آینده مقدار زمین بیشتری به کشت این گیاه مفید و کاملا اقتصادی اختصاص داده شود.

نعمت الله زاده ماهانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند از اختصاص دو هکتار زمین دانشگاه آزاد اسلامی زرند به کشت زعفران خبر داد.

 

دکتر کاظم نعمت الله زاده ماهانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر و وضعیت خاص و بحرانی زرند که موجب نگرانی عمومی شده است اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار همه نهادها و ارگان ها قرار گیرد تا برای آحاد جامعه الگوی مناسبی باشد.

 
وی افزود: دانشگاه که خود یکی از دستگاه های فرهنگی تاثیرگذار در هر جامعه ای به شمار می رود چرا که با حضور قشر فرهیخته دانشجو و عضو هیئت علمی به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه فرهنگی، آموزشی محسوب می شوند می توانند پرچم دار این حوزه باشند.

 
ماهانی اظهار داشت: با تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تامین منابع مالی و استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود کاشت زعفران در سایت دانشگاه، ایجاد گلخانه آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی، برپایی سمینارهای پژوهشی، ارائه طرح های پژوهشی مورد درخواست سازمان های و مراکز صنعتی و غیر صنعتی و استفاده از سایر امکانات موجود دانشگاه از جمله راهکارهای تامین مالی به جز شهریه دانشجوست که در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار گرفته است.

 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی زرند تصریح کرد: زمینی به مساحت دو هکتار به صورت آزمایشی به کشت زعفران با شیوه های نوین کشاورزی کشت و از شیوه های نوین آبیاری نیز در این راستا کمک گرفته شده است تا در آینده مقدار زمین بیشتری به کشت این گیاه مفید و کاملا اقتصادی اختصاص داده شود.

 

Azad-Zarand-Zafaran_01

Azad-Zarand-Zafaran_02

 

انتهای پیام/