یادواره کوچکترین شهید کوهبنان محمدرضا محمدحسنی برگزار شد

یادواره کوچکترین شهید شهرستان کوهبنان شهید محمدرضا محمدحسنی با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معزز شهیدان، همرزمان شهید و دانش‌آموزان بسیجی برگزار شد.

یادواره کوچکترین شهید شهرستان کوهبنان شهید محمدرضا محمدحسنی با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معزز شهیدان، همرزمان شهید و دانش‌آموزان بسیجی برگزار شد.

 

محمد-رضا-محمد-حسنی1

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، سومین یادواره کوچکترین شهید شهرستان کوهبنان شهید محمدرضا محمدحسنی ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معزز شهیدان، همرزمان شهید و دانش‌آموزان بسیجی در محل تکیه شهید روح‌الامینی برگزار شد.

 
حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان با استناد به آیات و روایات گفت‌: شهیدان شاهدان زنده تاریخ هستند که نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و چون تمام هستی خود را در راه رضایت حضرت حق تقدیم کرده‌اند به مقام بالایی رسیدند.

 
وی ادامه داد‌: آنان بهترین مسیر را انتخاب کردند تا بتوانند بهترین نوع مردن که شهادت است را از آن خود کنند، لذا بدون هیچگونه چشم داشت مالی به فرمان رهبر و مقتدای خویش لبیک گفتند تا از مرزهای عزت و شرف کشور خود دفاع کنند.

 
امام جمعه کوهبنان ابراز داشت‌: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری حضرت امام خمینی (‌ره‌) پایه‌ریزی شد برگرفته از نهضت عاشوراست و در حقیقت شباهت‌های بسیاری بین این دو وجود دارد که از آن جمله حضور جوانان و نوجوانان مخلص و فداکار در صحنه است.

 
وی تأکید کرد: در دوران پیروزی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنین دوران دفاع مقدس این جوانان و نوجوانان بودند که با اقتدار و صلابت در برابر یاوه‌گویی‌ها و زیادی خواهی‌های استکبار جهانی ایستادند و جان خود را در این راه تقدیم کردند.

 
جعفری خاطرنشان کرد: در جریان نهضت سید‌الشهدا (ع) نیز وقتی اسلام و مسلمانان در خطر افتاد جوانان و نوجوانانی همچون علی اکبر (‌ع‌)‌، قمر بنی هاشم (‌ع‌)‌، حضرت قاسم (ع) و … جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا اسلام همچنان پایدار بماند.

 
وی یاد‌آور شد‌: حضرت قاسم (ع) که از جمله جوانان رزمنده و رزم‌آور حادثه کربلاست وقتی وارد میدان شد در حالی که جثه ‌کوچکی داشت، اما چنان جنگ نمایانی کرد که دشمن را به حیرت وا داشت و در این راستا ضربه ‌محکمی به لشکر ابن سعد وارد کرد.

 
امام جمعه کوهبنان گفت‌: در دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز جوانان و نوجوانان عاشق و دلداده اسلام‌، انقلاب‌، ولایت و رهبری داوطلبانه و عاشقانه خود را به جبهه‌های جنگ می‌رساندند که از آن جمله می‌توان به شهید نوجوان شهرستان محمد‌رضا محمد‌حسنی اشاره کرد که با کمی سن اما شجاعانه در میدان جنگ حاضر شد و به آرزوی خویش که شهادت در راه خدا بود رسید.

 
وی خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: باید وصیت‌نامه شهدا را مورد مطالعه قرار داد به ویژه جوانان و نوجوانان باید بند و بند وصیتنامه شهدا را با دقت بخوانند و برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت به همه این نکات مهم وصیت‌نامه شهدا عمل کنند.

 
جعفری یادآور شد: این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم برای آنان یادواره برگزار می‌کنیم تا همچنان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ساری و جاری باشد، شهیدان به مرتبه‌ای رسیده‌اند که نیازی به این جلسات ندارند.

 
وی گفت: دشمن در صدد است با تبلیغات مسموم خود فرهنگ ایثار و شهادت را کم رنگ کند تا به خواسته‌های شوم خود برسد، اما باید با عنایت به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه‌های فرهنگی دشمن را به شکست واداریم، چون ما سربازان آماده به خدمت در راه اسلام و انقلاب هستیم.

 
انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند: نامجو کوهبنانی