برگزاری دوره آموزشی ضابطین خاص محیط زیست در شهرستان زرند

در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری، دوره آموزشی حین خدمت با تدریس دادستان شهرستان زرند، برای ضابطین خاص محیط زیست با هدف ارتقا مهارت‌های لازم و ایفای وظایف قانونی برگزار گردید.

به گزارش صدای زرند، دادستان عمومی و انقلاب زرند در حاشیه برگزاری این دوره گفت: هدف از این دوره آشنایی محیط بانان و کارشناسان محیط زیست، با قوانین و مقررات مربوطه،تشریح انواع جرائم مشهود و غیر مشهود و نحوه برخورد با متخلفان است.

رضا یعقوبی افزود: به طور قطع افزایش توانمندی مامورین یگان حفاظت محیط زیست،که ضابط و بازوی اجرایی دستگاه قضایی هستند،می تواند در حراست هرچه بیشتر منابع ملی و گونه های مختلف جانوری تاثیر بسزایی داشته باشد

این مقام قضایی گفت: ضابطین دادگستری مامورانی هستند که تحت نظارت و تعلیم مقامات قضایی در کشف و حفظ آثار و ادله جرم، جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهمان و همچنین اجرای تصمیمات قضائی برابر قانون اقدام می کنند و از جمله ضابطین خاص دادگستری، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست هستند که مستند به تبصره یک ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری، بایستی زیر نظر دادستان آموزش‌ های لازم را فرا گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند متذکر گردید: با توجه به ایام زاد و ولد حیوانات در این فصل از سال و آسیب جدی شکار غیر مجاز و تاثیر منفی آن بر جمعیت حیات وحش، لازم است مامورین یگان حفاظت محیط زیست در انجام وظایف قانونی جدیت لازم را داشته باشند.

دادستان زرند در پایان هشدار داد: رسیدگی به جرائم حمل سلاح شکاری بدون مجوز،شکار غیر قانونی گونه های وحشی کمیاب و در معرض انقراض، شکار در فصل و مناطق ممنوع و دیگر جرائم مرتبط با محیط زیست در دادسرای زرند بصورت ویژه رسیدگی و با متخلفان برخورد پشیمان کننده ای بعمل خواهد آمد.