مدیریت بازار پسته تدبیر باغداران را می طلبد

دکتر حسین امیری خامکانی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در چند روز گذشته رایزنی هایی با مسئولین امر در زمینه بازار پسته داشته است.

Dr.Amiri1_در ایام برداشت پسته مدیریت قیمت فروش محصول پسته در استان کرمان از مهمترین بخش های مدیریتی در این حوزه می باشد.

                    

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند، دکتر حسین امیری خامکانی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در چند روز گذشته  رایزنی هایی با مسئولین امر در این زمینه داشته است.

                    

دکتر امیری با معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی، معاونت باغداری وزارت جهاد کشاورزی، رئیس انجمن پسته ایران و رئیس اتاق بازرگانی صنعت معدن و تجارت ایران و وزارت صنعت معدن و تجارت و شرکت تعاونی پسته رفسنجان در خصوص مدیریت بازار پسته و جلوگیری از کاهش قیمت در ایام برداشت پسته رایزنی کرد.

                    

وی در این دیدارها گفت: لازم است باغداران و شرکت های تعاونی و مسئولین آرامش بازار را حفظ کنند.

                    

دکتر امیری اظهار داشت: عرضه و تقاضا پسته باید مدیریت شود تا آنجایی که امکانش وجود دارد واسطه گری باید کمتر شود.

                    

نماینده مردم زرند و کوهبنان با بیان اینکه اتباع بیگانه در خرید و فروش پسته نباید وارد شوند، گفت: بازار ارز در صادرات کشور به ویژه صادرات پسته تاثیر زیادی دارد و مدیریت آن در این شرایط که انتظار اجرای توافقنامه وجود دارد الزامی است.

                    

وی ادامه داد: با مدیریت بازار ارز می توان موجب افزایش اعتماد صادرکنندگان شود که این موضوع را هفته آینده پیگیری خواهیم کرد.

                    

دکتر امیری در پایان گفت: قطعاً در حال حاضر که شرایط به نوعی اضطراری است و در کوتاه مدت، تدبیر خود باغداران و خرده مالکین و شرکت های تعاونی را می طلبد که بازار پسته را مدیریت کنند تا اشباع نشود.

                    

انتهای پیام/