آمارها از کاهش طلاق و افزایش ازدواج در استان کرمان حکایت دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: آمارها از کاهش طلاق و افزایش ازدواج در استان کرمان حکایت دارد.

eZDEVAJqURANصدای زرند / جامعه: حمید خالقی صبح امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: با بیان اینکه طلاق و سرقت جزو اولویت‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان است، ابراز داشت: کارگروه سرقت در مرکز استان کرمان تشکیل شده است.

 

وی افزود: شاهد کاهش آمار سرقت به میزان ۴درصد در سطح استان و کاهش ۱۱درصدی آمار سرقت در شهر کرمان بوده ایم.

 

این مقام قضائی اظهار داشت: اقدامات موثری در زمینه مبارزه با زمین‌خواری و تصرف اراضی دولتی در استان کرمان در دست اقدام است.

                  

وی با اشاره به اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در تمام شهرستان‌ها فعال شده است، ابراز داشت: این شوراها گزارش‌های جلسات را ارسال می‌کنند.

 

خالقی ادامه داد: پیشنهاد اعضاء این بود که شورای شهرستان کرمان هم راه‌اندازی شود که این امر اتفاق افتاد و جلسات این شورا در حال برگزاری است.

 

وی از راه‌اندازی شورای فضای مجازی استان با تاکید استاندار کرمان خبر داد و عنوان کرد: به مرحله اجرای مصوبات شورای فضای مجازی رسیده‌ایم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان عنوان کرد: سپاه، نیروی انتظامی، پلیس فتا، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورای فضای مجازی استان کرمان کمک کردند و قرار شد مسائل را به صورت متمرکز پیگیری کنند.

 

خالقی افزود: اطلاع‌رسانی در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفت و با همکاری بانک رسالت قراردادی با صدا و سیما منعقد کردیم و اطلاع‌رسانی در قالب ۱۰۰ نماهنگ انجام شد.

 

خالقی خاطرنشان کرد: آمارها از کاهش طلاق و افزایش ازدواج در استان کرمان حکایت دارد و شاهد کاهش ۱۳ درصدی آمار طلاق در چهار ماه گذشته در شهرستان کرمان و کاهش پنج درصدی طلاق دراستان کرمان طی چهار ماهه نخست سال جاری هستیم.

 
انتهای پیام/