جنجال بر سر پوشش نامتعارف عضو پارلمان اروپا

پوشش نامتعارف عضو پارلمان اروپا این سوال را پیش می‌آورد که آْیا برای نحوه حضور میهمانان خارجی در مراسم و ملاقات‌های رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ضوابط یا دستورالعملی وجود ندارد؟

به گزارش صدای زرند ، هیئت پارلمانی اروپا صبح روز گذشته شنبه (۱۶ خردادماه) وارد تهران شد.

 

علاءالدین بروجردی پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران گفت: این هیئت روز شنبه ۱۶ خرداد ماه وارد تهران خواهد شد که ۹ نفر از نمایندگان پارلمان اروپا در این هیئت حضور دارند.
 

 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ریاست این هیئت را همتای بنده در پارلمان اروپا برعهده دارد.
 

 
حسین شیخ‌الاسلام  مدیرکل امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، به سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران اشاره کرد و گفت: حواسمان جمع است تا در جریان سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران دیدارهای خارج از ضوابط صورت نگیرد.
 

 
«المار بروک»رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا بعدازظهر روز گذشته (شنبه ۱۶ خرداد ماه)  با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
 

Europe-Parliament_010

 
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه خوب همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان کشورهای اروپایی و ایران گفت: همکاری اقتصادی میان ایران و اروپا تامین‌إکننده منافع مشترک طرفین بوده و در این راستا رایزنی و گفت‌وگوی میان نمایندگان مجالس تسهیل کننده مبادلات تجاری و اقتصادی فی‌مابین باشد.
 

 

اما نکته‌‌ای که در دیدار هیئت پارلمانی اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی خود‌نمایی کرد؛ پوشش عجیب و نامتعارف یکی از اعضای هیئت پارلمانی اروپا بود، پوشش نامتعارف این عضو پارلمان اروپا این سوال را پیش می‌آورد که آْیا برای نحوه حضور میهمانان خارجی در مراسم و ملاقات‌های رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ضوابط یا دستورالعملی وجود ندارد؟  

Europe-Parliament_02

Europe-Parliament_03

 
همچنین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس درباره حجاب نامناسب نماینده پارلمان اروپایی در دیدار با رئیس مجلس کشورمان گفت: حجاب نامناسب این نماینده میهمان عامدانه و از سر شیطنت نبود و کوتاهی مسئولان امر در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها باعث شد تا این مسئله اتفاق بیفتد.
 

وی ادامه داد: این نماینده پارلمان اروپایی فکر می‌کرد که رعایت حجاب محدود به داشتن یک روسری برای سر است و اقدام وی را نمی‌توان عمدی دانست چراکه اگر اینگونه بود می‌توانست به هنگام عکس گرفتن نزدیک رئیس مجلس کشورمان بایستد اما او از دور با رئیس مجلس سلام کرد.
 
 

Europe-Parliament_04

 
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پست اخیر صفحه اینستاگرام خود از حجاب نامتعارف یک نماینده پارلمان اروپا در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد. مهدی کوچک زاده با انتشار عکس زیر نوشت: ریشخند ارزش‌های انسانی و اسلامی در حضور دو آیت‌الله زاده مسئول!!! عکسی که در این پست می‌بینید از دیدار یک نماینده پارلمان اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی که هر دو مسئول تراز اول در جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند و یکی دو تن دیگر از نمایندگان مجلس گرفته شده است.
 

Europe-Parliament_05

 
 
کاظم جلالی نماینده شاهرود و یاور رئیس مجلس در فراکسیون رهروان و ریاست نیز در مورد حضور این هیئت پارلمانی به ایران گفت: هماهنگی‌هایی کرده‌ایم که در این سفر برخلاف سفرهای قبلی هیأت‌های مشابه اروپایی اقدامات خارج از عرف و توهین‌آمیز صورت نگیرد.
 

همچنین این هیئت پارلمانی در ادامه دیدار‌های خود با مقامات کشورمان با “محمدجواد ظریف” وزیر امورخارجه کشورمان امروز (یکشنبه ۱۷ خرداد ماه) دیدار کرد.

 

Europe-Parliament_06

Europe-Parliament_07

 

 

انتهای پیام/

 گزارش : سارا عینی