حل مشکل کک سازی زرند با مزایده معدن خمرود

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر دوشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه کک سازی و قطران زرند گفت: سیاست دولت واگذاری امور به مردم است و بنا داریم که هر آنچه در آینده می شود توسعه داد در اختیار بخش خصوصی بگذاریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دغدغه های تامین مواد اولیه کارخانه کک سازی زرند با به مزایده گذاشتن معدن خمرود برطرف می شود.

 

Efttah-Coke-Zarand_ (11)

 

به گزارش صدای زرند، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر دوشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه کک سازی و قطران زرند گفت: سیاست دولت واگذاری امور به مردم است و بنا داریم که هر آنچه در آینده می شود توسعه داد در اختیار بخش خصوصی بگذاریم.

 
وی با اشاره به اینکه دغدغه های تامین مواد اولیه کارخانه کک سازی زرند با به مزایده گذاشتن معدن خمرود برطرف می شود، افزود: وظیفه این وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این است که هر پروژه ای که شروع کرده ایم در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر یک عدم موازنه بین زنجیره فولاد و نجیره ذغال سنگ وجود دارد که با سرمایه گذاری آن را برطرف کنیم که این امر در کارخانه کک سازی زرند در شرف انجام است.

 

Efttah-Coke-Zarand_ (10)

 
نعمت زاده تصریح کرد: هفت طرح فولاد گل گهر پنج و شش و زغال خمرود بیانگر این است که کارهای جدیدی در بخش خصوصی انجام شده است.

 
وی از علاقمندی برای واگذاری زغال شویی خبر داد و افزود: در آینده باید با هدف فعالسازی معادن در این خصوص وارد مذاکره شویم.

 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در معادن قدیمی زغال سنگ ابراز داشت: با مکانیزه کردن و رعایت موارد ایمنی می توان سرعت کار را بالا برد.

 
وی با اشاره به وجود مشکل کم آبی در کشور، تصریح کرد: با توجه به این شرایط باید پروژه های تر به پروژه های خشک تبدیل شوند که این مسئله در زرند نیز باید دنبال شود.

 
نعمت زاده صرفه در بخش صنعت را گامی مهم در رفع مشکل کم آبی دانست و ابراز داشت: طرح انتقال آب از بندرعباس به کرمان در حال پی گیری است.

 

انتهای پیام/