تقابل ولایت فقیه، در برابر اندیشه فراماسونی

حجت الاسلام والمسلمین طاهایی فرد، با اشاره به آیه”یاأیها الذین آمنوا أطیعوا الله وأطیعوا الرسول وأولی الأمر منکم”،اظهار کردند: اطاعت از ولی فقیه، باید آگاهانه باشد و اطاعت بی هدف به سرپیچی منتهی می شود.

sz534321454انقلاب امام خمینی(ره)، احیاکننده نظریه ولایت فقیه و بی اثرکننده تلاش صهیونیست هایی بود که ۱۱۰ سال قبل از دل یک فراماسونری یهودی درآمد.

به گزارش صدای زرند، «حجت الاسلام والمسلمین سید امیررضا طاهایی فرد»، در گفت و گو با مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه جامعه المصطفی، با اشاره به ارتباط سیره اهل بیت(علیهم السلام) و فرهنگ ولایت فقیه،اظهار کرد: ائمه هدی(علیهم السلام)، در رویدادهای گوناگون به دوستداران غیرعرب خود می فرمودند که دین و شریعت خود را از فقهای مورد اعتماد منطقه خود بیاموزید که این خود مهر تأییدی بر حقانیت ولایت برای فقیه در دوران غیبت به شمار می آید.

وی افزود: ۱۱۰ سال قبل، حزب صهیونیسم با هدف ورود به بیت المقدس و فلسطین و پایه ریزی تحقق ایده هشتصد ساله فراماسونری شکل گرفت. در واقع، یهودیان ابزاری برای فراماسونری ها بودند که بر اساس اعتقاد ادیان ابراهیمی که سرنوشت قدرت آخرالزمان در فلسطین رقم خواهد خورد، وارد این کشور شدند.

* رابطه صهیونیزم با فراماسونرها؛

این استاد مباحث تاریخی شکل گیری ایده و اجرایی سازی ولایت فقیه را مهمترین چالش صهیونیسم بین المللی عنوان و اذعان کرد: جریان فراماسونری یهودی هشتصد و یا نهصد سال قبلبه وجود آمد.با آغاز دوران استعمار در جهان، هیچ دولت مستقل مردمی وجود نداشت و هر حاکم و سردمداری در هر کشور دنیا به نوعی از عوامل استعمارگران و جریان فراماسونری بودند.

این استاد حوزه انقلاب امام خمینی(ره) را احیاکننده نظریه ولایت فقیه و بی اثرکننده تلاش فراماسون ها برای کنار نهادن حکما و علما از حاکمیت دانست و ادامه داد: این انقلاب، حاصل قرن ها تلاش سردمداران پنهان دنیا که قانون جنگل را در جهان گسترانیده بودند که بر اساس آن قدرتمندان و ظالمان در قالب مدل های حکومتی همچون کمونیستی، کاپتالیستی و مدل ماتریالیستی، با پوشیدن کت و شلوار و کراوات به حکومت می رسیدند را نقش بر آب کرد.

* حق وتو، راه آورد حقارت بار غرب برای جهان؛

وی بارزترین ره آورد قدرت طلبی و ظلم محوری امروز جهان را حق وتوی سازمان ملل وشورای امنیت عنوان و خاطرنشان کرد: چه مطلبی از این حقارت بار تر که هر کشوری که قدرت بیشتری دارد، می تواند نظر همه مردم دنیا را وتو کند و جالب این جاست که مردم نیز خود را با این نظر هماهنگ کرده بودند و آن را مطابق با استانداردهای حکومتی می پنداشتند، تا این که امام خمینی (ره) با انقلاب خود ترکی بر این نظریه جهانی وارد کرد.

* ولایت فقیه و ترک در ریشه بنایی فراماسون ها؛

این فرهیخته حوزوی با بیان این که در سال های پس از انقلاب نیز، دامنه این گسست و ترک در ریشه های بنایی که فراماسون ها در جهان کنونی پایه ریزی کرده بودند، بیشتر گردید، ابراز کرد: حکومت حکیم،تئوری و پیام این انقلاب به مردم دنیا بود. از این رو صهیونیسم جهانی، در این سال ها موانع فراوانی در برابر صدور فرهنگی این انقلاب ایجاد کردند که هرچند به کندی این حرکت انجامید، اما نتوانست این روند را متوقف نماید.

حجت الاسلام والمسلمین طاهایی فرد با ابراز این که تفکر فرماسون ها، آزادی از بندگی خدا و روآوری به بندگی شیطان است، ادامه داد: شعار آزادی آنها نیز بر خلاف واژهحریت متبادر از آن، آزادی از بندگی خداست که همان تفکر تفکر ماتریالیستی، کاپیتالیسمی و امانیسمی نوین است.تفکر فراماسونری، همان تفکر فرعونی و مصر باستان با رنگی نو و جذاب است که هر انسانی برای خود خداست و هر خدایی که بتواند دیگر خدایان یعنی انسان های دیگر را به بندگی خود درآورد، خدای اعلا نام خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: تفکر ولایت فقیه، بر اساس حاکمیت طولی خداوند، انبیاء و اوصیاء(علیهم السلام) و اذن این بزرگواران به ولایت فقیه به عنوان شبیه ترین مردم به آنها در عصر غیبت، جلوه پیدا کرد.

* ابزار فراماسون ها برای فریب و جذب مردم؛

این استاد مباحث تاریخی با بیان این که اگر هم و غم ولایت فقیه در نهادینه سازی احکام الهی در جامعه است، تلاش جبهه مخالف آن نیز بر جذب مردم در قالب شمایل زیبایی مانند دموکراسی است تا در پس آن اهداف پنهان خود را اجرا کند، اذعان کرد: برابری زن و مرد، آزادی، ارتباط زن شوهردار با مردان دیگر اهدافی هستند که در قالب دموکراسی در حال تبلیغ در جهان است که نه تنها با مفاهیم اسلامی، بلکه با نگاه مسیحیت و یهودیت به دین و حتی با نگاه هندوها که دین الهی ندارند، نیز سازگار نیست.

این فرهیخته حوزوی ادامه داد: دیگر نیرنگ فراماسونی آنها، استفاده از تفکرات التقاطی است که بر اساس آن هر مسلمان در کنار اعمال عبادی خود باید به مقتضیات روز و قوانین و استانداردهای بین المللی نیز پایبند باشد. بر اساس همین نظریه است که مردم کشوری همانند ترکیه خود را ملزم به انجام اعمال عبادی می کنند، اما در کنار آن تلاش در هماهنگ سازی هر چه بیشتر خود با شمایل غرب و اروپایی دارند که این همان تفکر التقاطی است. این تفکر هرچند در ابتدای امر بسیار منطقی به نظر می رسد، ولی در عمل شاهدیم که چگونه استانداردهای دین را به چالش می کشد.

* رمز پیروزی تفکر ولایی در برابر تفکر فراماسونی؛

وی، با اشاره به عوامل پیروزی تفکر ولایت فقیه در برابر تفکر فراماسونی غرب، بیان کرد: امام خمینی(ره) با مخاطب قرار دادن توده و عامه مردم، انقلاب خود را به ثمر رساندند و پس از آن نیز از این تفکر عدول نکردند و رو به ایجاد طبقه اشراف و صاحبان نفوذ اجتماعی نیاوردند و این رمز حفظ و پایداری انقلاب ایشان در طول این سال ها است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهایی فردنمونه بارز تفکر و مشی امام(ره) بر محوریت مردم را شکل گیری و برچینی حزب جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: طرفداران امام راحل حزبی را به نام جمهوری اسلامی پایه ریزی کردند که بتواند از توده مردم برای ارکان نظام، نیروسازی سازی کند که ایده خوبی نیز بود، ولی پس از مدتی امام(ره) دستور تعطیلی آن را دادتذ. می توان دلیل آن را در این نگاه خاص امام راحل دانست که مخاطبین اصلی باید عامه مردم باشند، نه حزب، اشخاص و اشراف؛ از این رو توانستند مقبولیت ولایت خود را از عامه مردم دریافت کنند.

این کارشناس مباحث تاریخی خاطرنشان کرد: اگر کلام و نگاه مقام عظمای ولایت در سال های رهبری خود به عنوان فصل الخطاب بوده است، نیز تنها برای مقبولیت مردمی ایشان است. هرچند چالش های بسیاری در این سال ها برای نظام ایجاد شد که سختی ها، کشمکش ها و هزینه هایی را نیز در بر داشت، اما این مدیریت و نفوذ کلام ایشان بود که این تهدیدها را تبدیل به فرصت نمود.

این استاد حوزه با اظهار این که با ارتحال امام خمینی، آرمان های او از بین نرفت، ادامه داد: حقا که حضرت آیت الله خامنه ای رهبری شایسته هستند که توانستند در این سال ها به گونه ای مدیریت و رهبری کنند که هیچ فردی، حتی دشمن نیز توان گرفتن خرده ای از ایشان را ندارد. همچنان که خانم کاندو لیزا رایس، وزیر خارجه سابق آمریکا، در ضمن گفت وگویی اذعان کرده بود هر برنامه ای که متفکرین و تئوریسین های ما روزها و ماه ها طراحی و اجرایی می کنند، با سخنرانی بیست دقیقه ای رهبر ایران از بین می رود.

* اطاعت از ولایت فقیه، تا چه اندازه؟

حجت الاسلام والمسلمین طاهایی فرد میزان اطاعت مردم از ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مبلغان باید مدافعان ولایت فقیه در برابر هجمه های دشمن برای تزلل این جایگاه باشند. مردم باید از ماجرای جنگ تبوک درس بگیرند که رویایی مسلمانان با رومیان بود و به سه ماه طول انجامید و افراد هر دو قوا در این جنگ فرسایشی خسته شده بودند. نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند که مقداری تحمل و مقاومت کنند تا با یک حمله رومیان عقب نشینند و بیت المقدس آزاد گردد. ناگهان یکی از صحابه ندا داد که همه خسته شده اند و توان مقاومت ندارند و از طرفی فصل برداشت محصول در مدینه است. مسلمین بروند تا دیداری با خانواده خود و برداشت محصول از مایملک خود داشته باشند. بسیار دردناک است که تنها ۲۵ نفر در لشکر ۳۰ هزار یا ۲۵ هزار نفره مسلمانان، سخن پیامبر را پذیرفتند و خواهان ادامه جنگ شدند و بقیه بر طبل رفتن کوبیدند که به ناچار پیامبر(ص) نیز راضی به برگشتن شدند.

* در اطاعت آگاهانه، حد وسطی جای ندارد

این فرهیخته حوزه، با اشاره به آیه”یاأیها الذین آمنوا أطیعوا الله وأطیعوا الرسول وأولی الأمر منکم”،اظهار کردند: اطاعت از ولی فقیه، باید آگاهانه باشد. اطاعت بی هدف به سرپیچی منتهی می شود. اگر رسول الله ولایت بر همه مردم دارد، معیار فرمان خود در جنگ تبوک را مقبولیت مردمی گذاشتند و دستور برگشت به مدینه را صادر کردند. تنها اگر مردم آگاهانه از ولی فقیه خود فرمانبرداری داشته باشند، منجر به مقبولیت مردمیو مصونیت خیمه انقلاب از هر گزندی خواهد شد.

وی، در پایان، با ابراز این که در آموزه هایی دینی، دو جبهه حسینی(ع) و یزیدی وجود دارد و حد وسطی در بین نیست، افزود: مبلغان دینی وظیفه دارند که به مردم بیاموزند هر که با حق نبود، دشمن است و توقف در بین گرویدن به حزب الله و حزب الشیطان معنایی ندارد. هر که در جبهه حزب الله باشد، باید با تمام وجود برای آنبجنگد، هرچند که جنگی فرهنگی باشد.