یادواره ۳۲ شهید خرمدشت کوهبنان برگزار شد

پانزدهمین یادواره ۳۲ شهید دهستان خرمدشت شهرستان کوهبنان برگزار شد.

پانزدهمین یادواره ۳۲ شهید دهستان خرمدشت شهرستان کوهبنان برگزار شد.

 

یادواره 32 شهید خرمدشت کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند ، بعدازظهر امروز با حضور مسئولان، هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری‌، جمعی از خانوادهای معزز شهیدان‌، جانبازان و ایثارگران، پانزدهمین یادواره ۳۲ شهید دهستان خرمدشت کوهبنان در حرم مطهر امامزاده زیدبن علی (ع) و در جوار قبور مطهر شهیدان برگزار شد.

 

 
پیغام اربعین، ولایتمداری و صبر و استقامت است‌

 
امام جمعه کوهبنان در این آیین اظهار داشت: پیغام اربعین، ولایتمداری، اطاعت محض از ولایت و رهبری و همچنین صبر و استقامت در گرفتاری‌ها است.

 
حجت‌الاسلام عباس جعفری با تسلیت اربعین حسینی و با استناد به آیات و روایات به مسئله شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد و افزود: در آیات و روایات آمده است که باید با همه سختی‌ها و موانع مبارزه کنید، چراکه دشمن هیچ‌گاه شما را به حال خودتان نمی‌گذارد، اما نباید در این مسیر خدا را فراموش کنید.

 
امام جمعه کوهبنان گفت: تا زمانی که ایمان به خدا و ارادت به اسلام ناب محمدی (ص) باشد، مشکلات‌، تهدیدها و تحقیرها وجود دارد، اما انسان مومن ثابت کرده است که می‌تواند مقابله کند، همانگونه که ابا‌عبدالله (ع) در برابر دشمنان ایستاد و صبر کرد، لذا امروز با عظمت از او و یاران شهیدش یاد می‌شود‌.

 
جعفری ادامه داد: دشمن در طول تاریخ تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کربلا و عاشورا و اربعین فراموش شود، اما مردم عاشقانه و داوطلبانه با پای پیاده از اقصی نقاط جهان خود را به کربلا می‌رسانند تا در اربعین حسینی فریاد لبیک یا حسین (ع) را در عالم طنین‌انداز کنند‌.

 
امام جمعه کوهبنان گفت: ما به محرم‌، صفر‌، کربلا و یادواره شهدا نیاز داریم تا به این جایگاه رفیع خود را پیوند بزنیم و کسی نتواند فریادهای الله‌اکبر و لبیک یا حسین (ع)، مسجد‌، جمعه و جماعت را از ما بگیرد.

 
وی خاطرنشان کرد: لذا باید در فراز و نشیب‌های پیش‌ روی مقاومت کنیم همان‌گونه که زینب کبری (س) در برابر دشمنان قد علم کرد و آنان را ناکام ساخت باید صبر را از این بانو فرا بگیریم‌.

 
جعفری تصریح کرد: وقتی می‌خواهید دشمن را ناکام کنید فرمان خدا را اطاعت کنید و با خدا باشید که هیچ قدرتی نمی‌تواند شما را از پای درآورد از طرفی فرمانبر امام مسلمین باشید از او جدا نشوید و فاصله نگیرید چراکه هر چند گروهی قوی باشند، اما اگر از امام مسلمین جدا شدند ذلیل می‌شوند.

 
وی اظهار داشت: نمونه بارز جدایی از ولایت و رهبری را در انقلاب ملی شدن صنعت نفت شاهدیم که چه اتفاقی رخ داد و دست کشور و مردم را عقب انداخت‌.

 
امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: پیغام اربعین، ولایتمداری، اطاعت محض از ولایت و رهبری و همچنین صبر و استقامت در گرفتاری‌هاست، چراکه ولایت می‌تواند کاری کند که دل‌ها‌، فریادها و دست‌ها در برابر دشمن یل واحد شوند، لذا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هم از درس‌های کربلاست که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) چنین کردند.

 

 
شهیدان با نثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه کردند

 
سیدمجتبی هاشمی فرماندار کوهبنان در این مراسم گفت: عزت و افتخار امروز ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی به دلیل ایثار، رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهیدانی است که با نثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه کردند.

 
وی ادامه داد: شهیدان در درگاه خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و برای همیشه تاریخ جاودان خواهند بود، لذا برگزاری یادواره شهدا کوچکترین خدمتی است که ما برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهیم.

 
هاشمی عنوان کرد: ما نیازمند به شهدا و آرمان آنان هستیم، لذا باید تلاش کنیم طی سال چند‌ یادواره محله‌ای و شهرستانی برگزار کنیم تا زمینه آشنایی جوانان و نوجوانان امروز جامعه با نام شهدا همچنین اهداف و آرمان‌های آنان فراهم شود.

 
وی بیان داشت: دشمن در حال حاضر تمام توان خود را به کار بسته و با بهره جستن از شبکه‌های متعدد ماهواره و همچنین‌ صرف هزینه‌های گزاف در‌صدد است تا فرهنگ شهید و شهادت و آرمان‌های بلند و مقدس حضرت امام (ره)‌ را به ورطه فراموشی بسپارد.

 
هاشمی ابراز داشت: باید فداکاری‌، رشادت و جوانمردی شهیدان سینه به سینه نقل شود و شهیدان به عنوان بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان نسل‌های بعد باشند تا همچنان روح حسینی بر جامعه حکم‌فرما باشد و پرچم سرخ حسینی در بلندترین قلل جهان به اهتزاز درآید‌.

 

 
حافظ خوبی برای خون شهیدان باشیم‌
اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان بیان داشت: شهدا قبل از شهادت کارهای مهم و به یاد ماندنی انجام داده‌اند و پس از شهادت هم که به فرموده قرآن کریم زنده واقعی هستند، کارهای بزرگی را انجام می‌دهند پس بر ماست که وصیت‌نامه شهدا را از باب تبرک و تیمم بخوانیم و به مطالب و توصیه‌های آنان جامه عمل بپوشانیم‌.

 
وی یادآور شد: همه باید برای رسیدن به قرب و رضایت الهی گام برداریم تا به بهشت برسیم، شهدا این راه را پیمودند لذا تنها گروهی هستند که پس از مرگ و شهادت آرزوی بازگشت به دنیا را دارند تا لحظه جان دادن و رسیدن به قرب الهی را دوباره درک کنند‌.

 
فرمانده‌ ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان تاکید داشت: شهیدان در حالی رفتند که عزیزترین و ارزشمندترین سرمایه یعنی جان خود را از دست دادند، اما امروز تکلیف از ما برداشته نشده چون بنا به فرموده رهبر فرزانه و متفکر انقلاب ما در حال جنگ فرهنگی با دشمن هستیم که سخت‌تر از جنگ هشت ساله است‌.

 
وی ادامه داد: تعداد کشته‌های جنگ فرهنگی نامشخص است، چراکه خانواده‌های شهیدان و جانبازان دوران دفاع مقدس امروز با افتخار و عزت مورد احترام مردم و مسئولان قرار می‌گیرند، اما کشته‌شدگان جنگ نرم و جنگ فرهنگی هیچگونه احترام و ارزشی در جامعه ندارند پس باید بیشتر مواظبت کنیم و حافظ خوبی برای خون شهیدان باشیم‌.

 
انتهای پیام/