‌مذاکره با روس‌ها برای مشارکت در عملیات اکتشاف معادن ایران‌/جزئیات واگذاری معادن زغال‌سنگ خمرود و ‌کک‌سازی زرند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ‌مذاکره با روس‌ها برای مشارکت در عملیات اکتشاف معادن ایران‌ خبر داد و گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه برای اکتشاف معادن اختصاص یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ‌مذاکره با روس‌ها برای مشارکت در عملیات اکتشاف معادن ایران‌ خبر داد و گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه برای اکتشاف معادن اختصاص یافت.

 

Karbasi

 

به گزارش صدای زرند ، مهدی کرباسیان امشب در نشست با استاندار کرمان و جمعی از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با موضوع رفع مشکلات معدنی و صنعتی استان کرمان اظهار داشت: جلسه برای زغال‌سنگ با نمایندگان استان‌های زغال‌خیز برگزار شده است.

 

وی بیان داشت: کم‌توجهی به مسائل ایمنی در معادن‌ زغال‌سنگ و به‌ویژه معادن کوچک به علت درآمد محدود مشاهده می‌شود و خطر برای کارگران وجود دارد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در معادن زغال‌سنگ مشکل قیمت و نقدینگی هم وجود دارد.

 

کرباسیان عنوان کرد: برای معدن خمرود راور استان کرمان چند جلسه در وزارتخانه برگزار شده است و قرار شد، معدن زغال‌سنگ خمرود واگذار شود تا بخش علاقه‌مند سرمایه‌گذاری را انجام دهد و به بهره‌برداری برسد.

 
وی ادامه داد: آگهی واگذاری معدن خمرود منتشر شده و این معدن برای واگذاری آماده است و طی یک ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین‌ تکلیف معدن خمرود راور و کک‌سازی زرند تا یک ماه آینده خبر داد.

 

کرباسیان تصریح کرد: در حوزه اکتشاف معادن عقب‌ماندگی تاریخی وجود دارد در حالی که کشور می‌تواند معادن زیادی داشته باشد و این موضوع مربوط به این دولت و یا دولت قبل هم نیست.

 

وی اضافه کرد: کار اکتشافی دقیق و عمیق در ایران نشده است و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع محدوده برای اکتشاف برای ایمیدرو مشخص شده که ۱۰۰ هزار کیلومتر آغاز شده است.

 
کرباسیان افزود: در کرمان و جنوب یزد ظرفیت معدنی بالاست و برای ۷ هزار کیلومتر مربع با شرکت روسی مذاکره می‌کنیم که عملیات اکتشافی را انجام دهند و اکتشاف هوایی و استخراج را هم آغاز کرده‌ایم.

 

وی بیان داشت: ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه برای اکتشاف معادن گذاشته‌ایم که استان کرمان در اولویت اکتشاف معدنی قرار دارد.

 

کرباسیان با اشاره به اینکه تیتانیوم کهنوج جزو اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، یادآور شد: مهندسی تیتان برای ما مهم است و بحث تیتان تا مرحله کنسانتره را در بودجه گذاشته‌ایم و قصد داریم با شرکت‌های معتبر صاحب‌نام کار کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اهلیت مورد توجه ما است که باید اهلی مالی و فنی وجود داشته باشد تا کار به نتیجه برسد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صادرات سنگ آهن به دلیل افت قیمت به صرفه نیست و باید حوزه کنسانتره و گندله را تسریع کنیم.

 
کرباسیان اضافه کرد: هر واحد تولیدی صنعتی و معدنی باید به مناطق اطراف خود توجه کند، اما این تفکر در ایران نهادینه نشده نیست در حالی که به عنوان راهکار و سیاست هر حوزه‌ای باید به اطراف خود توجه کند.

 
وی با تایید رانت در ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: باید شفاف‌سازی در ذوب آهن اصفهان صورت گیرد.

 
انتهای پیام/