مسیر دوبانده، وعده ی شیرین بخشدار مرکزی زرند

به محضِ تیتر شدن “حادثه ی تصادف” اولین چیزی که ذهن هر خواننده را درگیر می کند که《 کی بوده آیا؟؟》و سپس دلشوره ای هم چاشنی آن می شود و احیانا شماره ای می گیرند و برای آنکه مطلع شوند که چه خانواده ای درگیر آن حادثه شده شروع به تماس گرفتن می کنند.

سرویس اجتماعی صدای زرند؛ چنانچه مصدوم یا متوفی و … از بستگان و آشنایان نباشد نفس راحتی می کشد و بعد مثل آنکه آتشِ نوعدوستی اش شعله ور شود یادش می آید که دعا کند تا کسی طوریش نشده باشه حالا هر کسی که باشد.

این یک واقعیت است و هیچکس نمی تواند آن را انکار کند من این سوال را از دهها نفر پرسیده بودم که تقریبا ۹۰ درصد از مردم در این گونه خبرها که در نزدیکی آنان اتفاق می افتد چنین می کنند . با اینحال هدف من از اشاره به این مطلب چیز دیگری است.

حادثه ها نه تنها یک یا چند خانواده را مستقیم درگیر می کنند که بلکه بر روح و روان سایر مردم نیز آثار منفی می گذارد و اما اینکه این آثار چه نقشی در سلامت جسم خلق می کند را به متخصصین علوم پزشکی و روانپزشکی وا می نهیم.حالا هزینه هایی که برای درمان می شود و بخشی هم به عهده ی دولت هست را بی خیال می شوم . اکنون که متوجه این واقعیت می شویم بد نیست که بدانیم در سال گذشته محورهای زرند خالی و عاری از حادثه و کشته و مصدوم نبوده است.

اخیرا فرماندار زرند با اعلام اینکه برخی از محورهای مهم شهرستان بدلایلی که ریشه آن را باید در گذشته جستجو کرد هیچ ردیفی برای دوبانده شدن آنها نداشت که حتی وضعیت طوری بوده که حتی سال‌های بعد نیز این موضوع می توانست ادامه دار باشد .

اما با تلاش‌ها پیگیری ها اصرارها و سماجتهایی که در مسیر زرند کرمان تهران صورت گرفت خوشبختانه جاده های تک محوره از جمله زرند سیریز ،زرند رفسنجان و زرند کوهبنان در ردیف اعتبارات قرار گرفته است .

اینکه آغاز این پروژه ها (چند ماه دیگر یا حتی یک سال دیگر)آغاز و اجرا شود یک موضوع جدی است اما مهمتر از آن قطعیت یافتن این پروژه هاست.

چند روز قبل که بخشدار زرند در جلسه‌ دهیاران از دو بانده شدن مسیر اسماعیل آباد تا انتهای روستای ده ایرج با بودجه دهیاری های دو روستای فوق و نیز روستای کریم آباد که حدواسط آنهاست خبر داد موجی از خوشحالی در دل اهالی این روستاها و در مجموع تمام کسانی که برای امورات خود ناگزیر از انتخاب مسیر زرند رفسنجان هستند را بوجود آورد.

منطقه ی مد نظر بخشدار طی سال‌های گذشته همواره محل تصادفات دردناک و کشته و مصدمیت دهها انسان گردیده است.

نکته ی ارزنده ای که در این موضوع شاید کمتر به چشم بیاید دقیقا همان موضوع مهمی است که با درایت بخشدار مرکزی و دهیاران و شوراهای اسلامی ۳ روستا صورت گرفته است.

در واقع جاده ی زرند رفسنجان ، یک جاده ی مهم است که تحت اختیارات اداره راهداری است و هرگونه عملیاتی در این مسیر مستلزم صرف اعتبارات حوزه ی راه است .شاید ممکن بود یکی از این افراد با(بخشی نگری و احتمالا خودخواهی) حاضر به همکاری نمی شد که در آن صورت این اتفاق به تاخیر می افتاد و چه بسا مشکلاتی که در پی آن ایجاد می شد.

یکی از مهمترین آفت‌ها در بین برخی مدیران همین است که یک مدیر از روی خودخواهی ، حاضر به همکاری با یک مدیر دیگر نشود و همین مسئله ی به ظاهر ساده ،به مشکلات زیادی برای تمام مردم تبدیل شود اما شهامت و خیرخواهی در تصمیم گیری ها ، عوایدش به مردمی خواهد رسید که صاحبان اصلی کشور هستند.

خبرهای خوبی از سوی دولتمردان طی چند روز اخیر مخابره شده و بنظرم این خبر یکی از بهترین ها بوده است.

صدای زرند رسالت خود می داند که مثل همیشه با رعایت انصاف، تمام رفتارهای دستگاه‌ها را رصد کرده، رفتارهای ارزشمند را تمجید و کاستی ها را به بوته ی نقد بگذارد.