اولین اقدام در کشور برای تحقق شعار سال

زرندی ها برای تحقق شعار سال، گام اول را محکم برداشتند

در حالیکه غالب مردم و مسئولان در این ایام در حال دید و بازدیدهای نوروزی هستند حکایت شهرستان زرند کاملا متفاوت ،آغاز شد. افتتاح دو طرح با اشتغالزایی ۹ نفر یکی از مهمترین خبرها در حوزه ی تولید و اقتصاد در نوروز۱۴۰۳ است.

به گزارش صدای زرند، در ششمین روز از سال نو، صبح امروز دو طرح گردشگری و صنایع دستی با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیارد ریال و با حضور امام جمعه، فرماندار،معاون فرماندار، فرمانده بسیج ادارات ،رئیس میراث فرهنگی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرائی به بهره برداری رسید.

سیدرضا حسینی نژاد در گفتگو با صدا و سیمای مرکز کرمان ضمن تبریک سال نو گفت: همین که اولین روز کاری در سال جدید با افتتاح دو واحد اشتغال آفرین شروع می شود نشان دهنده ی سالی پربار برای رونق تولید بخصوص تحقق شعار سال مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی است و این نقشه ی راهی هست که ما در سیستم اجرائی شهرستان با قدرت در پی اجرای آن خواهیم بود.

حسینی نژاد افزود: یکی از ویژگی های شهرستان زرند در نوروز و بویژه یکی از اولین روزهای کاری همین است که پیام روشن کار و تلاش را به جامعه مخابره کنیم و از سوئی حضور مدیران ارشد و بویژه حضور نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ی محترم در این برنامه ،شاهدی بر اصل حمایت جدی از تولیدکنندگان است.

رئیس دستگاه اجرایی شهرستان زرند با اعلام اینکه برای این دو طرح قریب ده میلیارد ریال تسهیلات اختصاص گرفته افزود:تاکید من به تمام دستگاههای اجرایی در شهرستان زرند زرند این است که شعارهای سال را به عنوان یک فرمانِ لازم الاجرا مورد توجه قرار دهند و بجای اینکه شعار سال را روی بنر بیاورند بصورت عملیاتی روی تحقق آن کار شود و این قطعا در منظومه ی فکری مدیران باید نهادینه شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند هم با اشاره به اهمیتی که طرح های مرتبط با میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال، مهار تورم،رشد و توسعه ی پایدار دارد گفت: خوشبختانه شهرستان زرند بعنوان اولین پیشگام در سطح کشور است که برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری اقدام به افتتاح دو واحدی کرد که بعنوان یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد. اسلامی، حضور مدیران ارشد و امام جمعه ی محترم نشان دهنده ی عزم و اراده ی جدی تمام مسئولان برای حمایت از طرح های مردمی عنوان کرد و افزود: سفالگری، پته و چرم دوزی از جمله صنایع دستی هستند که ریشه ای چند صد ساله در شهرستان زرند دارند .

او با اعلام اینکه قریب ۳۰۰۰ نفر در شهرستان زرند از طریق صنایع‌دستی ارتزاق روزی می کنند گفت: در جای جای شهرستان ما هنرمندانی داریم که کارگاههای خود را در خانه ها ایجاد کردند و علاوه بر رسیدگی به امور خانه داری، نقش بزرگی در اقتصاد خانواده ایفا می کنند و از این منظر باید اشتغال در مباحث گردشگری و صنایع‌دستی را بسیار مورد توجه قرار دهیم .

اسلامی افزود هم اکنون قریب ۱۳۰۰ نفر فعال صنایع دستی تحت پوشش بیمه های حمایتی از جمله تامین اجتماعی و بیمه های اجتماعی دیگر قرار دارند.

photo10511611083 photo10511611991 photo10511610934 photo10511610669 photo10511610497