با اجرای طرح نظارت بر بازار؛ عملکرد اصناف زیر ذره بین دادسرای شهرستان زرند قرار دارد

در راستای اجرای دستورالعمل صادره از دادستانی کل کشور و به منظور نظارت بر بازار شب عید، گشت بازرسی مشترک با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، روسای ادارات تعزیرات حکومتی، صمت، اتاق اصناف و پلیس اماکن،از بازار شهرستان زرند، بازدید بعمل آوردند.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در حاشیه این بازدید گفت: اجرای طرح نظارت بر بازار شهرستان با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هرگونه سو استفاده و گران فروشی از طریق دستگاه های متولی انجام می گیرد لکن با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز و در راستای صیانت از حقوق عامه،دادسرای شهرستان نیز، نظارت بر عملکرد اصناف را در دستور کار خود قرار داده است.

دادستان زرند افزود: همواره بازار شب عید،ضمن ایجاد رونق برای اصناف،می تواند بستری مناسب برای سودجویی برخی افراد باشد، لیکن در سال جاری با تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت و با وجود باورهای دینی حاکم بر جامعه اسلامی،حساسیت نظارت بر بازار دو چندان است .

وی ادامه داد: این بازدید در جهت، پیشگیری از تخلفات و جرایم حوزه اصناف و از سویی دیگر، نظارت بر اجرای دستورات الهی و رعایت شئونات دینی مرتبط با ماه رمضان انجام گرفت و ضمن تذکر لازم به اصناف در خصوص رعایت قوانین و انصاف در فروش به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی خاص شهروندان، تخلفات انجام گرفته نیز ثبت، که جهت رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

یعقوبی با اشاره به اینکه بنایی بر بسته شدن هیچ واحد صنفی نداریم، تصریح کرد: رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و روزه داران و رعایت قوانین خط قرمز نهادهای نظارتی است و صرفا حرکت در مسیر قانون است که برای همگان حاشیه امن ایجاد خواهد کرد و در مقابل نیز از تمام ظرفیت های قانونی برای برخورد با هنجار شکنان استفاده خواهد شد.

دادستان زرند گفت: برابر اعلام و گزارش اداره صمت شهرستان در گشت ویژه نظارت بر بازار شب عید و ماه رمضان، تاکنون از ۱۳۵۰ واحد صنفی بازدید بعمل آمده و با ۶۹ تخلف صنفی از قبیل گرانفروشی، عدم درج قیمت و ارائه فاکتور، عدم موارد رعایت بهداشتی و … برخورد شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ گروه ویژه بر بازار شهرستان نظارت می کنند خواهان استمرار نظارت نهادهای مربوطه و پیشگیری از اخلال عده ای سودجو بر نظم بازار شد و بر برخورد سریع، قاطع و بدون اغماض با گران فروشی و کم فروشی تاکید کرد.

مدعی العموم زرند در پایان از شهروندان درخواست کرد، در راستای حفظ حقوق خود و دیگران با مشاهده هرگونه تخلفات صنفی، گزارش‌ مستند خود را به دستگاه های متولی و اداره تعزیرات حکومتی ارائه‌ دهند.