انجام بیش از هزار بازدید نظارتی طی سال ۱۴۰۲ توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان

دکتر امیرحسین همتی رییس این شبکه عنوان کرد: بنا به وظایف تعیین شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان کرمان کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی این شهرستان اقدام به بازرسی بهداشتی مستمر از کشتارگاه دام، مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و فست فود ها در سال ۱۴۰۲ نموده اند.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان، همتی افزود: گزارش تجمیع حاصل شده بازرسی های این شبکه در سال ۱۴۰۲ حاکی از نظارت بهداشتی بر کشتار ۶۰۴ راس گوسفند و بره به وزن بیش از ۱۷/۵ تن و ۳۰۹ راس بز و بزغاله به وزن بیش از ۸/۵ تن است. این در حالی است که در همین بازه زمانی، تعداد ۸۹ راس گاو و گوساله به وزن بیش از ۱۷ تن و ۲۷ نفر شتر به وزن بیش از ۳ تن نیز در مرحله کشتار از سوی کارشناسان بهداشتی مستقر در کشتارگاه دام شهرستان بازرسی و نظارت شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه عملیات نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآوردههای دامی در همین مدت زمان نیز تعداد بازدید های قابل توجهی صورت گرفته است که ۷۸۰ مورد بازدید انجام شده از انواع واحدهای عرضه شامل قصابی ها،فروشگاه های مرغ و ماهی، رستوران ها،فست فود ها و کشتارگاه دام، حاکی از تعدد عملیات صورت گرفته بر اساس وظایف محول به شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان است.

photo10387249589