هشدار دادستان زرند:

در برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی در چهارشنبه پایان سال مماشاتی در کار نیست

دستور بازداشت افرادی که در ایام چهارشنبه آخر سال با استفاده از مواد محترقه موجب سلب آسایش شهروندان می شوند صادر شده است.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی دادستان شهرستان زرند با اعلام اینکه استفاده مواد محترقه می تواند سلامتی شهروندان را به خطر بیندازد و منجر به تخریب اموال عمومی و خصوصی شهروندان شود گفت: متاسفانه علیرغم هشدارها ،هر ساله در ایام پایانی سال،شاهدِ تکرارِ حوادث تلخ و ناگوار در سطح جامعه با آسیب‌های گاها غیرقابل جبران هستیم.

وی تصریح کرد: حل چالش تغییر سنت چهارشنبه سوری به سمت خشونت،نیازمند آسیب شناسی و اقدامات عملی فرهنگ ساز دستگاه های متولی از جمله میراث فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، نهادهای مردمی، رسانه ها و … است.

دادستان زرند ادامه داد: مطالبه دستگاه قضا از دستگاه های اجرایی، تدبیر و برنامه ریزی صحیح و اصولی برای برگزاری آیین های ملی از قبیل چهارشنبه سوری است؛ به ویژه در سال جاری که شاهد هم زمانی ماه مبارک رمضان با چهارشنبه‌سوری و نوروز باستانی هستیم و از این حیث فرصتی برای تلفیق ملیت و مذهب با نشاط و معنویت به وجود آمده که بایستی از آن به بهترین نحو جهت نزدیکی افکار و اعتقادات با هدف افزایش معنویت در جامعه بهره برد.

این مقام قضایی گفت: هر چند در ابتدا بایستی در راستای آگاه سازی جامعه گام برداشت و در این راستا نیز تلاش می شود اما عمده رسالت دستگاه قضایی برخورد با جرائم و هر گونه تهدید علیه امنیت جامعه است و بدین منظور و با توجه به جرم انگاری بعمل آمده در ماده ۱۲ قانون قاچاق اسلحه و مهمات و مواد محترقه غیر مجاز،دستور بازداشت و برخورد قاطع با افرادی که مواد محترقه غیر مجاز را خریداری، توزیع و یا حمل می نمایند صادر شده است.

رئیس دادسرای زرند با تصریح بر این مطلب که دادستانی در برخورد قاطع و بدون اغماض با افراد ساختارشکن مماشاتی ندارد، افزود:دستگاه‌های مربوط بایستی حفظ سلامت و امنیت جامعه را در همه حال بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

مدعی العموم با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های قبل در سطح شهرستان از نظر کمی شاهد تعداد انگشت شماری حوادث چهارشنبه آخر سال بوده ایم، گفت: مسئولیت ما کاهش و به صفر رساندن این قبیل از حوادث است.

وی با تاکید بر نقش خانواده در کاهش حوادث چهارشنبه سوری گفت: تنها با تمرکز بیشتر بر روی رفتارهای فرزندان و گفتگو پیرامون مخاطرات مواد آتش زا و بازی های خطرناک، می توان از جان فرزندان مراقبت کرد و از این طریق سطحِ وقوع حوادث را تا حد زیادی کاهش داد.

این مقام قضائی همچنین از بازرسان و تیم نظارت بر بازار هم درخواست نمود ضمن اطلاع رسانی با نظارت جدی و دقیق بر صنوف مرتبط با موضوع ، موارد تخلف را گزارش و جهت رسیدگی پیگیری نمایند.

دادستان زرند در پایان از اصحاب رسانه خواست با هدف جلوگیری از این نوع حوادث، نسبت به آگاه سازی مردم بخصوص جوانان با تولید محتوای مناسب در ایام چهارشنبه آخر سال اقدام نمایند.