تشدید نظارت های بهداشتی برمراکز عرضه فرآورده های خام دامی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان

روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان به نقل از رییس این شبکه دامپزشکی خبر داد: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با حضور ۴ اکیپ ثابت و سیار از کارشناسان نظارت و بازرسی بهداشتی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی آغاز شد.

به گزارش صدای زرند، دکتر امیرحسین همتی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت کنترل و نظارت بهداشتی بر زنجیره تولید و تامین گوشت و فرآورده های خام دامی به لحاظ حفظ سلامت در ایام تعطیلات نوروز و مبارک رمضان و در راستای وظایف و مسئولیت های دامپزشکی در تضمین سلامت این فرآورده ها و اطمینان خاطر بیشتر به مردم و با توجه به افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه ناشی از افزایش مصرف در ایام مذکور، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی. از ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان در روز ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی افزود: در اجرای این طرح، کارشناسان و بازرسان در قالب ۴ اکیپ ساماندهی شده است و روزانه وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان و بخش های تابع را بر عهده دارند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان به شهروندان توصیه کرد فرآورده های خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، تخم بلدرچین، ماهی و سایر فرآورده ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، مشخصات کامل تولید کننده، مهر و برچسب نظارتی دامپزشکی توجه کنند.

همتی اظهار کرد: با توجه به مخاطرات بهداشتی زیاد، شهروندان از خرید فرآورده های خام دامی فاقد هویت و محصولات عرضه شده توسط افراد دوره گرد و ماشین های سیار خوداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا تخلف بهداشتی، مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع و یا از طریق تماس با شماره تلفن های ۳۳۴۹۴۴۰۱-۳۳۴۹۴۴۰۲ گزارش دهند.

photo10136253182