رئیس دادگستری زرند خبر داد:

دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان، پناهگاه اقشار آسیب پذیر جامعه است/ زنگ خطر آسیب های اجتماعی در فضای مجازی برای نوجوانان

رئیس دادگستری شهرستان زرند با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از خانواده های آسیب پذیر گفت: دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری شهرستان راه اندازی شده است تا از اقشار آسیب پذیر حمایت های حقوقی و قضایی داشته باشد بنابراین اگر فردی با مشکل مواجه است می تواند برای پیگیری به دادگستری مراجعه کند.

به گزارش صدای زرند، “ابوالفضل فرحبخش” اظهار داشت: فضای مجازی امروزه علی رغم مزایای بسیار در توسعه علم متاسفانه باعث آسیب های بسیار به ویژه برای نوجوانان و جوانان از طریق ترویج اباحه گری، مصرف گرایی و ارتباطات ناصحیح شده است که این موضوع نیز ضرورت نظارت والدین برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ایجاب می نماید.

این مقام قضایی با تاکید بر توجه به آموزه های دینی تربیت فرزند، گفت: پیامبر اکرم سه دوره تربیتی هست ساله را برای فرزندان مطرح می کنند و در این خصوص تا هفت سال اول زندگی سید و سرور است و تعبیر رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله هم از این مرحله تربیتی «سیادت کودک» است.

وی تصریح کرد: با توجه به شکل گیری شخصیت در سنین کودکی نقش هفت سال اول و نوع برخورد والدین با کودکان بسیار با اهمیت است و بایستی حس امنیت و آرامش در کودکان نهادینه گردد تا از آسیب های بعدی جلوگیری شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند در ادامه به دوره هفت سال دوم‌ که سن تعلیم پذیری، اطاعت و فرمان برداری است و هفت سال سوم، سن نظرخواهی و مشورت است پرداخت و ماحصل زندگی والدین فرزندان صالح و شایسته است که باعث می شود در دنیای دیگر نیز ثوابی به واسطه اعمال فرزندان به والدین برسد.

فرحبخش به مزایای دوست و هم نشین مناسب پرداخت و گفت: همانگونه که بایستی فرزندان در انتخاب دوست دقت کنند والدین نیز بایستی بر این موضوع نظارت کنند و از سویی دیگر خود بهترین دوست فرزندان باشند.

وی افزود: آنقدر به فرزندان محبت کنید که به واسطه احساس کمبود محبت فرزندان با آسیب مواجه نشوند و برای پر کردن خلاهای عاطفی در بیرون از خانه و در جامعه به دنبال محبت گشته و در دام افراد سودجو قرار گیرند.

رئیس حوزه قضایی زرند داشتن فرزندان زیاد را با شرط در نظر گرفتن نیازهای مادی و معنوی آن ها اقدامی شایسته دانست و تصریح کرد: تعدد فرزند از یکسو باعث داشتن حامی تحت عنوان خواهر یا برادر خواهد بود و از سویی دیگر می توانند فرزندی که به درستی تربیت شود می توان در زمان پیری و از کارافتادگی والدین دستگیر آن ها شوند.

photo9980235282