وقتی انقلابیون مجسمه زنان بی حجاب را شکستند

مبارز کوهبنانی گفت: در آن زمان و در میدان اپوروار شهر کوهبنان مجسمه های دختران بدون حجاب که کوزه آب به دست یا روی شانه شان بود نصب کرده بودند که در مبارزات مردمی، جوانان انقلابی مجسمه ها را شکستند.

صدای زرند – علی اصغر نامجو کوهبنانی: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با محمدرضا توکلی یکی از مبارزان دوران انقلاب در شهرستان کوهبنان به گفت وگو نشستم که خود از نزدیک شاهد تظاهرات، تحرک ها و مبارزات مردم و در نهایت شاهد عینی پائین کشیدن مجسمه و تابلوهای شاه از میدان اپوروار و طاق های شهر کوهبنان و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

توکلی که آن روزها دانش آموز مقطع راهنمایی بود و دوران جوانی خود را سپری می کرد با تمام وجودش در توزیع عکس حضرت امام و نوشتن شعار بر روی دیوار به همراه هم کلاسی های خود و دیگر مبارزان مبادرت می کرد تا در کنار سایر مردم کوهبنان شاهد پایان دادن به حکومت ظلم و جور باشد.

او با روی باز از ما استقبال کرد و با نگاه کردن به عکس حضرت امام و مقام معظم رهبری لبخندی بر لبانش نشست و گفت: خدایا شکر که در عصر غیبت توفیق سربازی در رکاب ولایت و رهبری را داشتم.

محمدرضا توکلی مبارز انقلابی

14021118000666 Test NewPhotoFree

محمدرضا توکلی اله آبادی اظهار داشت: فرزند مرحوم حسن و ساکن شهر کوهبنان هستم در حال حاضر تحصیلات کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی را دارم.

او افزود: سالها به عنوان پاسدار توفیق خدمت در سپاه پاسداران را داشتم ولی اکنون مفتخر به درجه بازنشستگی شده ام.

توکلی ابراز داشت: دوران ابتدایی را در کرمان و دوره راهنمایی را در شهر کوهبنان گذراندم که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی بیان داشت: دوران دبیرستان را در شهر کوهبنان گذراندم در حالی که این دوران شاهد تغییر و تحولات فراوان و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بودم تا این که جنگ شروع شد، در دوران دبیرستان به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفتم و به جبهه رفتم.

رژیم ستم شاهی مجالس روضه را بهم می زد و موتور عزاداران را می گرفت

مبارز کوهبنانی گفت: دوران ستم شاهی با جلسات مذهبی از جمله قرآن و روضه مخالف بود لذا نیروهای ژاندارمری را مأمور می کرد تا مجالس روضه را بهم بزنند و یا برنامه ریزی داشتند بعد از اتمام روضه موتور عزاداران را می گرفتند.

توکلی افزود: در مراسم جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی دانش آموزان دختر مجبور بودند بدون روسری سرود بخوانند که دانش آموزان ناراحت بودند و اولیای دانش آموز به مدیران مدارس اعتراض می کردند.

روحانیونی که تبعید شدند

وی تاکید کرد: در اواخر حکومت ستم شاهی نیروهای وابسته، به دستگیری روحانیون مبلغ در کوهبنان می پرداختند، روحانی شهید حقانی همچنین روحانی بزرگوار حجت الاسلام شیخ محمدحسن شریعتی، حجت الاسلام فلاح، حجت الاسلام فهیم و غیره را چندین بار بالای منبر در مراسم روضه خوانی به جرم این که بر علیه شاه و عمال پهلوی صحبت می کردند و از حضرت امام می گفتند دستگیر و به شهرهای اطراف تبعید کردند.

سهمیه تریاک در کوهبنان

این مبارز دوران انقلابی گفت: در دوران پهلوی در کوهبنان مثل سایر شهرستان ها مصرف مواد مخدر و ریشه فحشا آزاد بود و بعضا حکومت کارت صادر می کرد و به افراد مورد نظر تریاک سهمیه می دادند.

وی خاطر نشان کرد: یادم هست چندین نفر از جمله سید علی روح الامینی برق کش، حسن محمدحسنی، مرحوم علی امیری معمار جهاد کشاورزی، رمضان ایزدی و غیره رساله و نوار سخنرانی حضرت امام را توزیع می کردند.

جوانان انقلابی مجسمه زنان بی حجاب را در میدان شکستند

در میدان اپوروار شهر کوهبنان میدان فعلی مزین به نام شهدا در آن زمان مجسمه های دختران بدون حجاب که کوزه آب به دست یا روی شانه شان بود نصب کرده بودند که در زمان مبارزات مردمی، جوانان انقلابی مجسمه ها را شکستند.

توکلی بیان داشت: در سال ۵۷ از مهرماه به بعد مردم کوهبنان به خیابان ها می ریختند و علیه شاه تظاهرات می کردند که بعضی مواقع عمال رژیم پهلوی انقلابیون را دستگیر می کردند و به پاسگاه می بردند و مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

وی ابراز داشت: آن زمان ما در مدرسه راهنمایی بودیم و خیلی وقت ها کلاس را تعطیل می کردیم و به تظاهرات و شعار دادن علیه حکومت ستم ‍ شاهی می پرداختیم.

مبارز دوران انقلاب در کوهبنان افزود: یادم هست یک روز وقتی که سر کلاس رفتیم یکی از معلمان که جزء انقلابیون بود و هنوز هم در قید حیات است، روی تخته کلاس با خط بسیار زیبا نوشت خدا، شاه، میهن … گر بگیرد اولی، جانِ پلیدِ دومی، ملتی یابند نجات، آسوده گردد سومی و برای ما از خیانت های شاه حرف می زد.

فرزندان خوانین و پولدارها جای دانشجوی مستضعف را در دانشگاه ها می گرفتند

وی ادامه داد: اگر دانش آموز مستضعفی در رشته های خوب دانشگاه قبول می شد بجای او فرزندان خوانین و پولدارها را پذیرش می کردند.

توکلی ابراز داشت: در سال ۵۷ مردم شور و شوق عجیبی داشتند سرودهای انقلابی در همه جا پخش می شد و همه خوشحال بودند که قرآن و ارزش های الهی در شهرشان طلوع و همه مکاتب غربی و شیطانی غروب کرده و مردم آزاد شدند و حضرت امام وارد ایران شد و همه مردم احساس غرور و شادمانی می کردند.

وی یادآور شد: من در ۱۷ سالگی با جمعی از دوستان همشهری به جبهه های جنوب به صورت داوطلبانه اعزام شدیم ابتدا به پادگان ۰۵ کرمان رفتیم و آموزش های بسیار سختی را گذراندیم.

مبارز دوران انقلاب در کوهبنان گفت: از همان ابتدای حرکت با دوستان و همرزمان خود عهد بستیم که احادیث و روایات معصومین را حفظ کنیم تا بنیه اعتقادی مان را تقویت کنیم و بیشتر با اسلام و ارزش های اسلام آشنا شویم.

رزمندگان کوهبنانی جزء خط شکن ها بودند

وی ادامه داد: در جبهه همیشه بچه های کوهبنان جزء خط شکن ها بودند و از کارهای چریکی و رزمی لذت می بردند اما چه زود با توجه به اینکه دانش آموز بودیم مأموریت ما به پایان رسید.

سردار مخلص، شجاع، پرکار و خستگی ناپذیر بود

توکلی ابراز داشت: مجددأ در سال ۶۲ قبل از عملیات فتح خرمشهر با جمعی از همشهریان به جبهه رفتیم آن زمان گردان به تیپ تبدیل شده بود تیپ ثارالله تشکیل و فرمانده آن سردار حاج قاسم سلیمانی بود آن زمان سردار بسیار جوان اما مخلص، شجاع، پرکار و خستگی ناپذیر بود که خیلی مواقع می آمد و برایمان سخنرانی می کرد.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد، حضور داشتم در دل شب به دشمن زدیم در نزدیکی های خاکریز دشمن میدان مینی بود که باعث شد حمله ما با کندی پیش برود تعدادی داوطلب روی مین ها رفتیم البته همان لحظه دشمن متوجه عملیات ما شد و با گلوله های منور که شلیک می کرد منطقه روشن می شد.

وقتی پای چپم قطع شد!

توکلی ادامه داد: بعد از خالی کردن چند خشاب و رسیدن به خاکریز دشمن، روی مین رفتم و پای چپم قطع و به افتخار جانبازی نائل آمدم.

وی گفت: سردار دلها در دوران جنگ فرمانده ما بود و در سپاه هم که مشغول خدمت بودم با ایشان ارتباط داشتم برای یادواره شهدای شهرستان پس از ورود به کوهبنان ابتدا به زیارت قبور شهدا و دوستان خود در دوران دفاع مقدس رفت.

حاج قاسم حتی یک شهید را هم فراموش نکرد

مبارز دوران انقلاب کوهبنان گفت: یادم هست که سردار دلها در امامزاده سلیمانشاه کوهبنان کنار قبر تک تک شهدا رفت و حتی یک شهید را هم فراموش نمی کرد و بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس و دوستان کوهبنانی خود را با اسم کوچک یاد می کرد.

وی بیان داشت: پس از دوران دفاع مقدس در سپاه پاسداران مشغول به خدمت شدم، مسؤول بسیج دانشجویی، فرمانده سپاه شهرستان های زرند و کوهبنان بودم بعد از باز نشستگی هم در دانشگاه آزاد و پیام نور کوهبنان مشغول تدریس شدم.

توکلی ادامه داد: در کنار تدریس چندین کتاب از جمله آشنایی با علوم و معارف قرآنی جنگ و دفاع مقدس، اقتدا به عاشورائیان، مجموع خاطرات شهداء بصورت موضوعی و کتاب نقشه راه انقلاب در چهل سالگی را نوشتم.

توکلی ابراز داشت: جانباز بالای ۵۰ درصد هستم و خودم را خادم مردم می دانم و افتخار دارم که برای این مردم ولایی، انقلابی و ایثارگر خدمت کنم.

از ولایت و خون شهداء دفاع کنید

وی تاکید کرد: به همشهریان گرامی خود توصیه می کنم همانطور که از خانه وخانواده خود دفاع می کنند بیشتر از آن از ولایت و رهبری، انقلاب اسلامی و خون شهدا دفاع کنند.

حضور در انتخابات واجب است

مبارز دوران انقلاب در کوهبنان گفت: بر اساس منویات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، شرکت در انتخابات واجب است، لذا همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات پاسخ سخت به دشمن و واجب دینی است لذا مردم ایران اسلامی در ۱۱ اسفند ماه معرفت و بصیرت واقعی خود را به نمایش خواهند گذاشت.