گزارش تصویری از برداشت زرشک در زرند؛

برداشت ۳۰ تن زرشک در زرند

چند روزی است بردا‌شت زرشک در زرند آغاز گردیده و از هفته آینده برداشت محصول مهم زعفران در این شهر آغاز می گردد. با توجه به تنش ها و بحران آبی بخش کشاورزی، زرند باید به سمت کشت جایگزین محصولات کشاورزی با مصرف آب کم به جای محصول پسته که بخش عظیمی از منابع آبی شهرستان را به خود اختصاص داده برود و خوشبختانه مجموعه دولت در شهرستان زرند حمایت های خوبی را از کشاورزان در حوزه کشت جایگزین بعمل آورده است

به گزارش صدای زرند، “سید رضا حسینی‌نژاد” فرماندار زرند به همراه مدیر اداره جهاد کشاورزی و کارشناسان این اداره از برداشت محصول زرشک این شهرستان در منطقه دشتخاک بازدید بعمل آوردند.

حسینی نژاد فرماندار زرند در این بازدید اظهار داشت: کشت زرشک به‌واسطه نیاز کم به آب صرفه اقتصادی خوبی دارد و خوشبختانه کشاورزان مناطق کوهستانی اقدام به کشت زرشک نمودند

وی بیشترین سطح زیر کشت محصول زرشک را در مناطق دشتخاک و سربنان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰ تن زرشک از ۲۰ هکتار باغ بارور در این شهرستان برداشت شود.

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند هم با بیان اینکه در سنوات گذشته کشاورزان مناطق کوهستانی اقدام به کشت گندم و جو و دیگر محصولات پر آب کرده بودند که به علت خشکسالی‌های پی‌درپی و افت آب‌های زیرزمینی . با راهنمایی‌های کارشناسان جاد کشاورزی به کشت محصولات کم آب از قبیل زرشک و زعفران و… روی آورده‌اند.

انتهای پیام/