بازدید بخشدار مرکزی زرند از جشنواره غذا و مشاغل خانگی

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) مهندس طاهری بخشدار مرکزی از جشنواره اماچو و مشاغل خانگی که در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) روستای شهیدپرور کهنوج سربنان برگزار شد؛ بازدید نمود.

به گزارش صدای زرند، مهندس طاهری بخشدار مرکزی زرند در حاشیه این مراسم . با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره ،حمایت از تولیدات و محصولات خانگی بانوان را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد و گفت بدون شک برای توسعه هر منطقه ،بسیج تمام اقشار مختلف جامعه نیاز است که در این راستا بانوان روستایی از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردارند .

طاهری ، ایجاد توانمندی اقتصادی برای بانوان روستایی را ضروری و با اهمیت دانست و بر ضرورت ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم در بین مردم و حمایت از صنایع دستی و تولیدات زنان روستایی تاکید کرد .

خانم اثنی عشری دهیار روستای کهنوج سربنان و مسئول برپایی جشنواره گفت ،برای دومین سال متوالی جشنواره اماچو که یه غدای مقوی و سرشار از ویتامین است را با همکاری اعضا شورای اسلامی و صندوق خرد زنان روستایی برگزار نمودیم و در حاشیه این جشنواره نمایشگاه توانمندی بانوان این روستا با بیش از ۱۰ غرفه انواع محصولات خانگی، خود از جمله گیاهان دارویی، محصولات لبنی و صنایع دستی خود را به نمایش گذاشته شد

وی اماچو گندم شیر را یک غذای بسیار ارزشمند و مقوی دانست که از سال‌های بسیار دور در این روستا پخته می‌شود

وی گفت بیش از ۳۰ نفر از بانوان فعال این روستا در زمینه تولید محصولات خانگی و صنایع دستی مشارکت دارند

روستای کهنوج سربنان در دوران دفاع مقدس ۴ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

اجرای سرود توسط دانش آموزان بسیجی روستا و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

photo 2023 10 04 12 24 18 photo 2023 10 04 12 24 18 4 photo 2023 10 04 12 24 18 3

انتهای پیام/