معاون وزیر بهداشت:

دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند به مدرسه نروند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر رعایت بهداشت در مدارس، استفاده از ماسک در اماکن و محیط های سرپوشیده با جمعیت زیاد و شست وشوی مرتب دست ها را نکاتی ساده و کارآمد برای پیشگیری از انتقال بیماری ها بیان کرد.

به گزارش صدای زرند، حسین فرشیدی بیان کرد: با ورود به فصل جدید و تغییرات آب و هوایی، ممکن است با بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر مواجه شویم که برای پیشگیری از آن ها مخصوصا در کودکان و دانش آموزان رعایت برخی نکات ضروریست.

وی ادامه داد: اولیای دانش آموزان و معلمین مدرسه باید توجه کنند که اگر دانش آموزی علائم سرماخوردگی دارد، از حضور وی در مدرسه و کلاس درس اجتناب کرده و دانش آموز باید حتما به پزشک مراجعه کرده و یا در منزل استراحت کند.

فرشیدی با بیان این که سلامت دانش آموزان در مدارس همواره از موضوعات مورد تاکید وزارت بهداشت بوده است، افزود: در این راستا، وزارت بهداشت در هماهنگی با وزارت آموزش و پروش و با همراهی دانش آموزان، نقش خود را به عنوان متولی و حافظ سلامت جامعه در پیشبرد برنامۀ سلامت دانش آموزی، ایفا می کند.

وی ادامه داد: ما به تازگی از یک دورۀ سخت به نام کووید عبور کرده ایم، بیماری کووید هنوز تمام نشده و آرامشی که اکنون در آن قرار داریم، حاصل تلاش شبانه روزی وزارت بهداشت و کادر بهداشت و درمان، مشارکت مردم و واکسیناسیون همگانی است و هرگونه غفلت و ساده انگاری و عدم رعایت برخی نکات ساده، نه تنها کووید را گسترش می دهد، بلکه منجر به شیوع سایر بیماری های واگیر و تنفسی در سطح جامعه خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، مصرف مایعات گرم و استراحت در منزل را در مواقع بروز علائم سرماخوردگی در روند بهبودی موثر دانست و گفت: استفاده از ماسک در اماکن و محیط های سرپوشیده ای که جمعیت زیادی حضور دارد، توصیه می شود.

وی گفت: استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی، حلقۀ اول مقاومت در برابر ابتلا به بیماری هایی نظیر آنفلوآنزا، کووید و سرماخوردگی است.

فرشیدی بر شست وشوی مرتب دست ها در مدرسه نیز تاکید کرد و افزود: توصیه می کنیم که دانش آموزان در ساعات تفریح قبل از مصرف غذا و تغذیه، حتما دست ها را با آب و صابون یا مایع، شست وشو دهند. در این زمینه، مدارس هم باید امکانات لازم و بهداشتی برای نظافت دانش آموزان را مهیا کنند و آب سالم و صابون در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.

انتهای پیام/