نشست هم اندیشی اعضا هیئت مدیره انجمن نمایش با هنرمندان زرندی

اعضای هیئت مدیره انجمن نمایش استان کرمان در ادامه برنامه بررسی وضعیت هنرهای نمایشی استان با حضور در جمع تعدادی از هنرمندان زرندی این حوزه، وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر استان و تغییر در اجرای برنامه های آموزشی انجمن نمایش استان را بررسی کردند.

به گزارش صدای زرند، در ابتدای این نشست “حمید گلستانی” سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، گفت: شهرستان زرند با سابقه طولانی و حضور هنرمندان برجسته و نام آشنای خود در صحنه نمایش استان کرمان نقش آفرین بوده و در ادامه نیز با مشارکت بیشتر هنرمندان و رفع مشکلات این صنف ارزشمند برآنیم تا چراغ سالن های تئاتر همچون گذشته روشن بماند.

گلستانی افزود: این شهرستان با دارا بودن یک سالن اختصاصی تئاتر به نام تماشاخانه شهر، آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن چندمنظوره سینما آزادی و سالن های اجتماعات متعدد ادارات شهرستان که قابلیت استفاده برای اجرای نمایش را دارند به همراه دو واحد آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور ۱۲ هنرمند در گرایش های متعدد رشته تئاتر، یکی از شهرستان های برخوردار این رشته در سطح استان کرمان است.

مهدی بذر افشان رئیس هیئت مدیره انجمن نمایش استان کرمان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد در بین هنرمندان زرندی حوزه هنرهای نمایشی اظهار داشت: زرند یکی از ظرفیت های بی بدیل تئاتر استان کرمان بوده و جامعه تئاتر استان از تئاتر زرند به نیکی یاد کرده و می کند.

بذرافشان ادامه داد: تئاتر یکی از ابزارهای تاثیرگذار در توسعه همه جانبه هر منطقه ای به شمار می رود و جای خوشبختی بسیار دارد که زرند با وجود مراکز صنعتی متعدد توانسته ضمن حمایت از هنرهای نمایشی تولید این رشته هنری با وجود نیروهای انسانی مستعد و متخصص در سبد خانوارهای زرندی جای خود را باز کند.

وی با اشاره به برنامه های مختلف هیئت مدیره انجمن نمایش استان و ظرفیت های ارائه شده از طرف سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند از حضور دو نماینده زرندی در ترکیب هیئت مدیره انجمن استان خبر داد و تصریح کرد: حضور دو هنرمند زرندی در انجمن نمایش استان بخوبی توانسته به اجرای برنامه های این انجمن کمک شایانی کرده و زرند را در جایگاه خود تثبیت کند.

بذرافشان ضمن اشاره به تاکید جدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر فعال کردن برنامه های جنبی جشنواره از اجراهای خصوصی، نشست های تخصصی با رویکرد توجه به نقد منصفانه در مسیر تولید مخاطب محور و فعال شدن اقتصاد هنر به همراه اجرای کارگاه های آموزشی با حضور اساتید مطرح ملی با رویکرد تولید اثر ویژه کارگردانان فعال و دارای رزومه استان خبرداد.

در پایان این نشست هنرمندان زرندی برای بهتر اجرا شدن برنامه های انجمن نقطه نظرات خود را ارائه و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/